مدرسه کسب و کار هانوتا

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
سوالی دارید؟! بخش زیر را مطالعه بفرمایید 👇🏽👇🏽
اگر کماکان سوالی دارید میتوانید با کارشناس ثبت نام خودتان در واتس اپ ارتباط بگیرید. همچنین همکاران ما در واحد امور مشتریان در ساعات اداری و همواره پاسخگوی تماس های شما هستند: 91002205-021
این دوره ترکیب 11 دوره آموزشی زیر است که در قالب یک دوره به شما ارائه میشود:
1- پکیج آموزش جامع مبانی و اصول کسب و کار اینترنتی
2- تأمین، طراحی محصول و خدمات
3- اصول کسب درآمد بدون محصول
4- راه اندازی وبسایت بدون دانش فنی
5- طراحی لوگو، ثبت و دریافت ای نماد
6-اصول و فنون تولید محتوا برای جذب مشتری ارگانیک
7-اصولseo و بالا آوردن سایت در گوگل
8-اصول تبلیغات دیجیتال برای جذب مشتری
9-اصول فروش اینترنتی و کسب درآمد اولیه
10-اصول توسعه کسب و کار و افزایش درآمد
11-برنامه ربزی برای افزایش درآمد
این 11 پکیج آموزشی در قالب سرفصل های مختلفی به صورت ادغام شده در یک آموزش کاملاً جامع و کاربردی به شما تقدیم شده است. ما به شما تضمین میدهیم که کامل ترین، کاربردی ترین و علمی ترین آموزشی که برای رسیدن به درآمدهای بالا نیاز دارید اکنون در این پکیج آموزشی در اختیار شماست!
آموزش های شما به صورت آنلاین برگزار میشود. به مدت یک هفته تا ده روز پس از اینکه ثبت نام خود را تکمیل کنید برای شما یک دسترسی اختصاصی بر روی پنل آموزشی هانوتا ایجاد خواهد شد که از طریق آن میتوانید وارد پنلتان بشوید و آموزش ها را مشاهده بفرمایید.
تا ابد 🙂
شما پس از اولین بار ثبت نام تا ابد به محتوای آموزشی پکیج انتخابی خودتان دسترسی خواهید داشت. بدین ترتیب هر زمانی تمایل داشته باشید میتوانید آموزش ها را تماشا کنید.
از این بابت هیچگونه نگرانی نداشته باشید، هرچند ما توصیه میکنیم که زودتر آموزش های خود را شروع کنید اما آموزش ها همیشه در اختیار شما خواهند بود و محدودیت زمانی نخواهید داشت.
اهمیت داشتن یک وبسایت را هرگز نباید فراموش کنیم!
داشتن وبسایت از 2 جنبه برای شما بسیار ضروری و مفید است:
1- اگر شما قبلا در شبکه های اجتماعی کسب و کاری داشتید قطعا به این نتیجه رسیدید که داشتن آدرس وبسایت در بخش پروفایل به شما کمک میکند تا اعضا و دنبال کننده هایتان را بیشتر جلب کنید تا مشتری شما شوند از طرفی با کسب تجربه ی تلخ فیلترینگ شبکه های اجتماعی خارجی قطعا متوجه شده اید که ایمن ترین راه فعالیت در بستر اینترنت ملی میباشد
2- اهمیت داشتن یک منبع درآمد جانبی در کنار فروشگاه حضوریتان یا سایر شبکه های اجتماعی است! درآمدزایی مجزا بر روی وبسایت یک فرآیند میان مدت تا بلند مدت است. پس بهتر است از الان به فکر سال های بعد خودتان هم باشید!
آموزش های داشنگاه پولسازی هانوتا با تکیه بر درآمدزایی از طراحی سبد محصول شما شروع میشود و در انتها با توسعه ی سایت شما خاتمه میابد.
اساتید هانوتا به زبان بسیار ساده به شما آموزش میدهند بدون هیچگونه دانش فنی وبسایت خودتان را راه اندازی و مدیریت کنید و هر زمانی نیاز به تغییر داشت به راحتی خودتان انجام دهید. بدینگونه شما هرگز نیازمند یک فرد دیگر برای راه اندازی وبسایت خودتان نیستید.
همچنین مقالاتی برای شما گرد آوری میشود که به راحتی بتوانید خودتان seo سایتتان را انجام دهید.
پاسخ کلی این سوال “خیر” است. یعنی شما برای موفق شدن در فضای وب نیازی ندارید که خودتان در مقابل دوربین ظاهر شوید. اما به طور کلی اگر خودتان بتوانید اینکار را انجام دهید طبیعتاً اعتماد بیشتری از سمت مخاطبانتان بدست می آورید و محبوبیت بیشتری برای برند خودتان ایجاد میشود.
بسیاری از افراد هستند که از جلوی دوربین رفتن هراس دارند و اعتماد بنفس لازم برای انجام این کار را ندارند، کافیه شروع کنید ما در کنار شما هستیم.
برخی از دانشجویان مانند شما که در حوزه فروش کالا و یا ارائه خدمات مشغول فعالیت هستند همواره درگیر سوالاتی از این دست میباشند.
یا سوالاتی مشابه این: “از کی باید تبلیغ بدم؟” یا هر مورد مشابه دیگری
اولاً که این موضوع را در نظر داشته باشید که اصلا افراد چگونه قرار است با شما آشنا شوند. طبیتا در ابتدای کار لزومی ندارد چند میلیون بابت تبلیغات هزینه کنید میتوانید از تبلیغات کیلیکی استفاده کنید که در جلسات به صورت کامل توضیح داده شده است. علاوه بر این ما انواع روش های بازاریابی را نیز در قالب مقالات به شما آموزش میدهیم.
اپلیکیشن های متفاوتی بابت طراحی لوگو وجود دارد من پیشنهاد میکنم در ابتدای کار سخت نگیرید. شما به راحتی بعد از اینکه کسب و کارتان توسعه یافت می توانید ری برند کنید و حتی نام خود را نیز تغییر دهید.
برای دوستان که کسب و کار دارند و تصمیم به گسترش کسب و کار خود دارند پیشنهاد میکنم ابتدا المان های طراحی لوگو را شناسایی کنند. این المان ها شامل:
1-المان های گرافیکی (شکل)
2-اسم برند (تایپو گرافی)
3-رنگ
4-اندازه
5-ترند
که برای هر کدام مقاله ای در اختیار شما قرار میگیره.
در ادامه اگر خیلی خیلی میخواهید طراحی لوگوی خاصی داشته باشید می توانید از ابزار های فوتوشاپ و کورل استفاده کنید.
پیشناد ما در رابطه با برند سازی و انتخاب اسم سایت یا هر شبکه اجتماعی که توش فعالی بهت پیشنهاد میدم که حتما اسمی رو انتخاب کن که دامنه اش باز باشه حتما اسم دامنه سایتت رو بخر حتی اگر نخواستی از سایتت استفاده کنی بعد دقت کن که باید اسمت موندگار باشه (مثلا اسم اسنپ یا هانوتا برای برند هانوتا اسم موندگاری نیست) یعنی راحت تو ذهن مشتری نمیمونه خیلی پیش میاد که مشتری با این موضوع مشکل داره گلاویزه و یادش میره این باعث شده تا برند هانوتا با یه حجم تبلیغات بیشتری تونسته سره زبونا بمونه ولی اگر یه اسم راحت تری انتخاب میشد طبیعتا راحت تر به ذهن سپرده میشد و جا میفتاد که حالا تصمیماتیه که قبلا گرفته شده و با من نیست
یه اسمی داشته باش که اونو برندش کنی اسم میتونه تک سیلابی باشه دو سیلابی باشه سعی کن بزرگترین معیارت این باشه که اسم عجیب غریب نزاری. اسم راحت انتخاب کن مثل کیف و کفش کیوان. اگر اسمت جوریه که چهار تا حرف تکراری توشه مثل صندل امیریییییی اینا چیزایی که مخالف برند شماست اینجوری وبسایتت به راحتی قابل جستجو نیست تو گوگلم اذیت میشی.
موقع ثبت دامنه حتما چک کن اسمت تو شبکه های اجتماعی پر مخاطب هم اشغال نشده باشه مثلا کیوان شوز. نقطه تکرار حروف این داستانا ترجیحا نباشه
پس اسم سایت باید خاص و منحصر به فرد باشه تا موندگار باشه تلاش کن اسمی منحصر به فرد و جدیدی و انتخاب کنی. به هیچ وجه کپی نکن که اگرررر سرچت کنن سایت یکی دیگه بالا نیاد که اینجوری وجه تمایزت هم از بین میره.
قشنگ و ساده باشه دنبال اسمای عجیب غریب نری
شاید بگی یعنی چی چیکار نکنم؟
- استفاده از نقطه و اعداد: تا حد ممکن سعی کنید از نقطه یا اعداد استفاده نکنید. استفاده از چنین نمادهایی پیدا کردن سایت شما را برای کاربران با مشکل مواجه میکند.
- به کارگیری اسامی بیربط: گاها پیش میآید که برای سریعتر دیده شدن کاربران تصمیم میگیرند از نام برندها یا اشخاصی در سایت خود استفاده کنند که به آنها تعلق ندارد، واضح است که این کار به نفع آنها نخواهد بود.
- استفاده از حروف تکراری: سعی کنید یک حرف تکراری را چندین بار پشت سر هم استفاده نکنید. این کار پیدا کردن شما برای کاربران مشکل میکند.
ساخت اکوسیستم باعث میشه شما خیلی زود تر به درآمد برسید تا بیشتر مشتری داشته باشی ببین هر بخش از این سیستم مزایا و معایب خودش رو داره برای مثال شما بخوای سایت راه اندازی کنی یه مبحثی رو باهاش رو به رویی به عنوان سئو که باعث میشه راحت تر تو جستجو ها شناخته بشی مثلا سرچ کن خرید گوشی آیفون یا خدمات روانشناسی یا مانتو بهاره یا ناخن کاری یا چجوری آرایش کنم یا خدمات هر چی …. خب گوگل بهت یه لیست میده که اولیه پر طرفدار ترینه بعد دومیه و …. میره تا پایین که هر چقدر بگذره کم طرفدار تره…. خلاصه بگم اون اولین سایته ماهانه بالای دویست میلیون درآمد داره پس بهینه سازی موتور جستجو باعث موفق شدنت میشه پس تو وظیفه داری خودت برسونی به نفر اول باید رو سایتت کار کنی برای اینکه پیشرفت کنی یه کار خوب تبلیغاتته
باید شما هم ازین تبلیغات کیلیکی یا فروش مستقیم رو انجام بدی شما با یه بودجه کم هم میتونی این کارو انجام بدی وقتی کیلیک کنی میری تو سایت اون شخص و یه هزینه ای اون شخص پرداخت میکنه به ازای هر کیلیکی که روش میشه مثلا شما میتونی 100 تا مشتری بزارری و 10 تا مشتری بگیری شما اگر تو اینستاگرام تبلیغات انجام میدادی ممکن بود براتون 5 میلیون تومن هزینه بندازه اما اینجا تبلیغات به مراتب عالی تر هستش حالا اینجوری کاربر بیشتر میاد رو سایتت در کنارش بیشتر رو سئو سایتت کار میکنی و بهتر نتیجه میگیری
توی انتخاب محصول باید به چند نکته مهم توجه داشته باشی. این نکاتی که میگیم و اگر رعایت کنی عملا بهترین محصول برای فروش اینترنتی داری و بازدهی فروشت به شدت میاد بالا
- به محصولی که میفروشی خودت علاقه مند باشی زمانی که خودت محصول رو دوست داشته باشی در راستای گسترش و توسعه اش نهایت تلاشت و میکنی.
- کامل از محصولت شناخت داشته باشی که این امکان رو داشته باشی که بهتر و جامعتر محصولت رو عرضه کنی.
- محصول یونیک همیشه بهترین فروش رو داره محولی که توی بازار اشباع نشده باشه یا حداقل جدید باشه.
- راحت بتونی تامینش کنی
- رقابتی باشه
- محدودیت و ممنوعیت نداشته باشه
- پر تقاضا باشه
حالا ما باز چند تا از محصولات رو بهتون پیشنهاد میدیم
محصولات آرایشی و بهداشتی
پرفروشترین محصولات که بیشتر مورد توجه خانمهاست. معمولا کالاهایی که از یک برند معتبر داخلی یا خارجی باشند و ضمانت اصالت کالا داشته باشه، میتوانه در دستهبندی بهترین محصول برای فروش اینترنتی قرار بگیره.
اکسسوری
در این فروشگاههای اینترنتی تمام لوازم جانبی که در دنیای مد و فشن مورد استفاده قرار میگیرد عرضه میشود. این اکسسوریها شامل ساعت، جواهرات، زیورآلات، کروات و… میشوند.
پوشاک و لباس
خرید و فروش اینترنتی پوشاک و لباس در وبسایتهای مختلف با برندهای مختلف مورد توجه بسیاری از آقایان و خانمها قرار گرفته است. معمولا پوشاک و لباسی که از کیفیت بالایی برخوردار باشد میتواند در زمره پرفروشترین محصولات قرار بگیرد.
خوراکی و دمنوش
خرید خوراکی و موادغذایی برای هر خانوادهای جزو مایحتاج روزانه آنها به شمار میرود. امروزه وبسایتهای مختلف و متنوعی در زمینهی عرضه انواع خشکبار، دمنوشهای لاغری، دمنوشهای طبیعی و….مشغول به فعالیت هستند.
لوازم جانبی موبایل
بازار این محصولات از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل تنوع بالای مدلها و برندهای گوشی تلفن همراه، فروش لوازم جانبی آنها همواره از پرمتقاضیترین محصولات در فروشگاههای اینترنتی هستند.
عطر و ادکلن
امروزه عطر و ادکلن به عنوان یکی از محصولات پراستفاده آقایان و خانمها تبدیل شده است. محصولاتی که اصل هستند و از کیفیت بالایی برخوردار باشند میتوانند در وب سایتهای فروش عطر و ادکلن مورد توجه افراد بسیاری قرار بگیرند.
کیک و شیرینی
امروزه فروش کیک، شیرین، دسر، فینگرفود و… در فضای مجازی و به صورت اینترنتی موفقیت بسیار بالایی داشته است. بسیاری از افراد برای دیده شدن و درآمد بیشتر علاوه بر فروش این محصولات، آموزش برخی از تکنیکها را در برنامه خود قرار دادهاند.
کتاب و سرگرمی
استفاده از فضای مجازی و در دسترس بودن تلفن همراه باعث شده تا بسیاری از مردم دیگر تمایلی به خواندن کتابهای کاغذی نداشته باشند. افراد ترجیح میدهند فایل الکترونیکی کتاب را خریداری کنند تا در هر زمان بتوانند به راحتی آن را در تلفن همراه خود مطالعه کنند.
از دیگر وسایل سرگرمی هم بازیهای گروهی، بازیهای فکری، بازیهای رایانهای و … توانستهاند توجه بسیاری از افراد را به سمت خود جلب کنند. این بازیها برای هر رده سنی مناسب است، این محصول میتواند یک گزینه خوب برای فروش اینترنتی باشد.
محصولات هنری
اگر به دنبال یک هدیه یا یک یادگاری زیبا و اصیل هستید، بهتر است از بین محصولات هنری چون تابلوهای نقاشی فانتزی، مجسمههای هنری، سفالهای خوش رنگ و لعاب و …. هدیه خود را انتخاب کنید. فروش این محصولات به صورت اینترنتی بسیار موفق بوده است و میتوان گفت یکی از بهترین محصولات در هر فروشگاه آنلاینی، بخش محصولات هنری آن است.
باز هم کلی مقاله توی سایت هست که میتونه خیلی کمکت کنه نگران نباش.
لطفا اصلا فریب افرادی که قراره با هیجان یه سری اطلاعات غلط رو بهت بدن نخورید.
ما تمام تلاشمون رو قراره کنیم تا شما یک بیزینس آنلاین راه اندازی کنیم و مطمئن باش شما زیره یک سال میتونی یک درآمد بالا رو تجربه کنی به شرط اینکه تمام آموزش هارو به صورت کامل ببینی…
اکیدا بهت توصیه میکنیم که جلسات رو قدم به قدم برو و انجامش بده الان میخوایم در باره اکوسیستم کسب کار اینترنتی صحبت کنیم …. روند دنیا برای درآمد داره میره به سمت کسب درآمد بر مبنای اینترنت… تو مملکت خودمون مثل اسنپ و دیجی کالا..
شما به هر حال یا باید کالایی بفروشید یا خدماتی ارائه کنید؛ در کل باید محصولی داشته باشید.
شما هر خدماتی بدین میتونی آموزششم بدی مثل آموزش ناخن کاری آموزش های حقوقی…
توی انتخاب محصول حتما به حاشیه سود محصول توجه داشته باشید. قیمت گذاری باید جوری باشه که بتونید تو فضای مجازی بفروشید.
خواهشا توی انتخاب محصول درگیر خطای سو گیری نشوید. پول جاییه که شما روش با منطق استفاده میکنی و شروع میکنید آموزش دیدن حالا اگر ممکنه شما تو هر پلتفرمی شده فعالیت کنید تا یه اکوسیستم داشته باشید خوبی کارتونم اینه که نیاز به مکان ندارید مشتریتونم تو مکان خاصی قرار نداره شما نباید فقط درگیر مشتری محلی باشید. همیشه کار فعلیتون رو حفظ کنید اما گسترش بدهید دقیقا آموزش واسه همینه…
شما میتوند برید بازار محصولتون رو بخرید و بفروشید
محصول با کیفیت تر قیمت بیشتر…
مسیر موفقیت بخشیش وارد شدن تو حاشیه نا امنی و ریسکه باید تحمل فشار روانیش رو داشته باشید موفق شدن تابعی از یادگیری است.
ما پیشنهاد میکنیم تولید محتوا کنید برای آموزشی که ازش پول درمیارید به طور مستقیم یا غیر مستقیم… یعنی یا بفروشیش یا باعث بشی مشتری پیدا کنید…. پس یا جلسات آموزش ضبط کن و به صورت پکیج رایگان بفروشید یا ازش پول در بیارید و مستقیم بفروشید… حتی کسی که مانتو میفروشه میتونه آموزش ست کردن لباس رو تو شبکه های اجتماعیش بزاره. اگر تخصصی ندارید در حیطه ی محصول و خدماتتون باید یاد بگیرید.
- منطق قیمت گذاری بر ارزش افزوده یعنی مثلا من رو یه جنس همیشه 20% سود میکشم
- منطق ارزش گذاری اینه که محصول من برای مشتری در این شرایط چقدر ارزش داره؟
دامنه (Domain) همان آدرسی است که با واردکردن آن در مرورگرتان وارد وبسایت میشوید؛ مثلاً www.google.com. اجازه دهید دامنه را به زبان سادهتر توضیح دهیم. تصور کنید قصد دارید کسبوکاری راهاندازی کنید. برای اینکه کسبوکارتان درآمد مناسبی داشته باشد، باید آن را در منطقهای مناسب و نشانی سرراستی راهاندازی کنید که مشتری شما آن را بهخاطر بسپارد.
ویژگی اصلی منطقه و نشانی مدنظر شما باید این باشد که کاربر بدون دردسر بتواند آن را بیابد و ترجیح دهد بهجای اینکه به محل کسبوکار رقیبتان برود، پیش شما بیاید؛ چون شما نشانی راحتی دارید که مشتریتان آن را بهخاطر میسپارد و احتیاجی نیست خودش را بهدردسر بیندازد. همانطورکه میدانید، این آدرس، تنها به کسبوکار شما منحصر است؛ مثلاً بازار، خیابان ۱، پلاک
در دنیای اینترنت نیز همان مثالی که زدیم، صدق میکند. وقتی تصمیم میگیرید وبسایتی راهاندازی کنید، قبل از هرچیزی باید آدرسی سرراست و بهیادماندنی و صدالبته منحصربهفرد داشته باشید که وقتی مشتری یا کاربر آن را در مرورگرش تایپ میکند، وبسایت شما نمایش داده شود.
دامنه (Domain) در فرهنگ لغت فارسی بهمعنای «گسترده» است؛ ولی در دنیای وب قضیه فرق میکند و شرکتهای میزبانی ابری مانند پارسپک، از آن برای حفظ و نگهداری وبسایتها استفاده میکنند. نام دامنه درواقع یک آیپی است که پروتکل DNS که کار اصلیاش تبدیل IP به اسم است، آن را به آدرس تبدیل میکند..
همانطورکه در ابتدای مقاله درباره نشانی کسبوکار صحبت کردیم و گفتیم باید نشانیتان منحصربهفرد باشد، هنگام راهاندازی وبسایت نیز، یک کدپستی اختصاصی دارید که در دنیای اینترنت، به آن IP میگویند و پروتکل DNS آن را به اسم تبدیل میکند. برای مثال، اگر این آی پی را ۱۷۲.۲۱۷.۱۸.۱۴۲ در مرورگر وارد کنید، وبسایت گوگل نمایش داده میشود.
بهطورکلی، دامنه از دو بخش «نام دامنه» یا به عبارتی دامنه سطح دوم SLD و «پسوند دامنه» یا دامنه سطح بالا TLD تشکیل شده است که خروجی آن میشود آدرس وبسایت شما. به عنوان مثال در آدرس google.com نام دامنه یا SLD همان “google” بوده و “.com” پسوند دامنه یا TLD نامیده میشود.
نام دامنه، اسم منحصربهفرد و یکتای وبسایت با قابلیت بهخاطرسپاری و برندشدن و بسیاری از ویژگیهای دیگر است.
پسوندهای بسیار زیادی وجود دارند که هرکدام از آن ویژگیهای خاص خود را دارند؛ مثلاً دامنه ir و دامنه com.
پسوندها به بخشهای مختلفی تقسیم میشوند؛ اما همه آنها باید از شرکت ICANN مجوز دریافت کنند. به پسوندهایی که مجوز رسمی دارند، Top Level Domain (بهاختصار TLD) میگویند. درادامه، انواع پسوندهای دامنه را معرفی خواهیم کرد.
پسوندهای عمومی شامل این پسوندهاست: com. بهمعنی Commercials و مناسب برای فعالیت تجاری، دامنه net. به معنی Network و مناسب برای شبکه و دامنه org. به معنی Organization و مناسب برای ارگانهاست. نکته مهم این است که محدودیتی برای ثبت دامنههای یادشده وجود ندارد و هرکسی میتواند آنها را ثبت کند.
این پسوندها همانطورکه از نامشان پیداست، کاملاً اختصاصی ویژه سازمانها یا حتی افرادی با فعالیتهای مشخص در قوانین و چهارچوب مشخص هستند. ازجمله این دامنهها میتوان به biz. اشاره کرد که بهمعنی Business و برای کسبوکارهای تجارت الکترونیک با فعالیت خاص است و نیز دامنه محبوب pro. که بهمعنی Professional و ویژه افرادی است که در زمینهای خاص بهطور حرفهای فعالیت میکنند. گفتنی است برای ثبت دامنه pro. به دریافت مجوز نیاز دارید.
همه ی کشورها پسوند های دو حرفی دارند. مانند ir. که به کشور ایران و tr. که به کشور ترکیه تعلق دارد. باوجوداین، شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چرا برخی از دامنههای دوحرفی به کسبوکارها مربوط هستند؛ مانند tv. که مربوط به تلویزیون یا co. که مربوط به شرکتهاست! پس تکلیف اینها چیست؟
نکته مهم این است که اشتباه فکر میکنید؛ چراکه درواقع دامنه tv. به کشور تووالو (Tuvalu) و دامنه co. به کشور کلمبیا متعلق است که شبیهبودن پسوندشان به کسبوکارها، باعث شده است که این کشورها از فرصت استفاده کنند و از این طریق دامنه ملی خود را بفروشند. گفتنی است که این قبیل دامنهها فقط به این کشورها خلاصه نمیشود و میتوان به it ،.cc. و… نیز اشاره کرد.
ناگفته نماند برخی از کشورها مانند ایران تقسیمبندیهای مختلف و اختصاصی نیز ایجاد کردهاند؛ مانند id. یا ac.
ir. : این دامنه به کشور خودمان تعلق دارد؛ اما نکتهای که میخواهیم به آن اشاره کنیم، این است که مسئول ثبت دامنههایی دارای این پسوند پژوهشگاه دانشهای بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات) واقع در تهران و رئیس این سازوکار علیرضا صالح است.
: .co.irاین دامنه برای شرکتهایی است که مدارک احراز هویت و ثبت شرکت رسمی دارند و در قالب سهامی خاص، عام، مسئولیت محدود و تضامنی فعالیت میکنند.
ایران. : این دامنه برای دامنههای کاملاً فارسی مانند پارسپک. ایران است؛ البته با هر مرورگری قابلیت دسترسی ندارند.
: .ac.irاین دامنه برای مؤسسههای آموزش عالی مانند دانشگاهها در نظر گرفته شده است که مجوز رسمی و مدارک احراز هویت دارند.
: .id.ir دامنهای پرسنلی است که فقط ویژه دارندگان ملیت ایرانی است و پیششرط ثبت آن، ارائه کدپستی دهرقمی و کارت ملی است.
: .org.ir این دامنه برای آن دسته از شرکتها و مؤسسههای خصوصی فراهم شده است که مدارک احراز هویت دارند
sch.ir.: دامنهای اختصاصی برای مدارس دارای مجوز رسمی از اداره آموزشوپرورش است.
gov.ir.: این دامنه فقط ویژه مراکز و سازمانهای دولتی است و مدارک احراز هویت آنها میتواند به نام عضو هیئترئیسه یا نماینده شرکت باشد.
net.ir.: این دامنه فقط برای شرکتهای ارائهدهنده اینترنت رسمی در ایران است.
نام انتخابی برای دامنه اصلی کاملاً اختیاری است و محدودیتی ندارد؛ مثلاً گوگل از mail.google.com برای جیمیل استفاده میکند یا وبسایتی از mobile.parspack.com برای نسخه موبایل خود استفاده میکند.
استفاده از زیردامنه (سابدامین) روی هر دامنه (Domain) میتواند نامحدود باشد؛ اما بهتر است با شرکت ارائهدهنده سرویس میزبانی خود مشورت لازم کنید.
پارک دامین بهمعنی نمایشدادن یک وبسایت با چند دامنه است؛ یا به عبارت دیگر، پارک دامین یک نام دامنه است که شما خریداری کردهاید ولی در حال حاضر آن را مورد استفاده قرار نمیدهید. این دامنه برای آینده «پارکشده» است.
تایپوگرافی یک هنر و تکنیک است که به کمک آن میتوانید نوشته ی خود را زیبا خوانا و جالب توجه کنید. به عبارت دیگر تایپوگرافی هنر چیدمان حروف برای زبان تصویری است. ترتیب قرارگرفتن که شامل سبک حروف، اندازه حروف، کشش خطوط، فاصله بین حروف و… میشود. واژه ی تایپوگرافی همچنین برای چینش، ظاهر و نظم حروف، اعداد، و علائم و نشانه ها در کنار همدیگر نیز به کار میرود.
حتما میدانید که وقتی شما میخواهید یک کسب و کار جدید، استارت آپ، کارآفرینی و یا یک سایت جدید راه بیندازید با چالش های بسیار زیادی رو به رو هستید. اولین و یکی از مهمترین چالش ها انتخاب اسم کسب و کار است که به دنبال آن لوگوی مناسب کسب و کار جدید خود را طراحی خداهید کرد. انتخاب یک لوگوی خلاقانه و چشم گیر که در ذهن مردم نقش ببندد چالش دیگر شما خواهد بود که میتواند نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کار شما داشته باشد. طراحی لوگو انواع بسیار مختلفی دارد که با مراجعه به طراحان گرافیک حرفه ای میتوانید با سلیقه ی خود و طرحی که در ذهن دارید از آنها بخواهید لوگوی مناسب و تاثیرگذارِ کسب و کار شما را طراحی کنند. اما در ادامه میخواهیم راجب یکی از انواع لوگو ها که ریشه بسیار قدیمی در هنر ایران دارد و بسیار محبوب است، یعنی تایپوگرافی، صحبت کنیم.