هانوتا

فهرست

خانه » ذهنیت پول ساز » سلامتی و ثروت
15 فروردین 1401

سلامتی و ثروت

سلامتی و ثروت

سلامتی بزرگترین ثروت است.

بیشتربخوانید: سه گام اولیه ی شکرگزاری

بیشتربخوانید: شکرگزاری

فهرست مطالب

روز چهارم: سلامتی هدیه ی زندگی

سلامتی با ارزش ترین نعمت زندگی ماست، اما ما همیشه اون رو تضمین شده میبینیم. وقتی سلامتی به چشممون میاد که از دستش دادیم. یک ضرب المثل ایتالیایی میگه که : «کسی که از سلامتی اش لذت میبرد، ثروتمند است. حتی اگر خودش آن را نداند.» اگر بدونیم همیشه نعمت سلامتی و نداریم براش تلاش میکنیم، تمرین میکنیم ورزش میکنیم و بیشتر مراقب خودمونیم.

وقتی برای سلامتیمون شکرگزاری میکنیم نه تنها در حفظ سلامتی ای که دارید تلاش میکنید بلکه برای سلامتی تون برنامه ریزی میکنید. به همین ترتیب دردهای کوچک، خال ها و لکه های پوستی، به صورتی باورنکردنی ناپدید میشوند و از لحاظ روحی هم شادتر زندگی میکنی. هر چقدر قدر نشناس تر باشید نسبت به سلامتی، خودتون رو کمتر در نظر میگیرید برای مثال وقتی سوار ماشین میشوید کمربند ایمنی خودتون رو نمیبندید. بخش دیگه هم مربوط به سیستم ایمنی بدنتون میشه، پژوهشهای علمی نشان میدهد که فشار و تنشهای جسمی و روانی عامل اساسی بسیاری از بیماری هاست. همچنین نشان میدهد که افراد قدرشناس سریع تر شفا مییابند و به تقریب ۷ سال بیشتر زندگی میکنند.

سپاسگزاری ، نوعی واکسن ضد زهرابه ها و ضد عفونت است.

تمرین های این بخش حول اندیشیدن است. باید درباره ی توانایی های بدنت فکر کنی و از این بابت سپاس گزار باشی.

به رانها و پاهای خودت فکر کن، به اینکه اگر نبودن چقدر رنج آور بود. به تمام کارهایی فکر کن که میتونی انجام بدی از جمله حفظ تعادل، نشستن برخواستن و ایستادن، رفتن به حمام رفتن به آشپزخانه برای نوشیدن آب و رانندگی. توانایی راه رفتن، به ما آزادی و لذت بردن را هدیه میدهد.

به حواس 5 گانه فکر کن. شاید فقط زمان سرما خوردگی قدر لذتی که در بوییدن و چشیدن داریم و بدونیم. بوها خاطرات و برامون زنده میکنند. خاطراتی به مراتب بیشتر از دیده هامون. کافیه بوی چمن خیس خورده رو تصور کنی….

اگر حس لامسه نداشتی هیچ وقت گرم و از سرد تشخیص نمی دادی. فرق تیزی و نرمی و ظرافت اشیاء رو درک نمیکردیم. عشق رو میتونی با این حس به تصویر بکشی… چطور بدون این حس میتوانستیم کسی و درآغوش بگیریم؟ حس لمس دست دیگران یک حس ارزشمند در زندگی است. بنابراین برای حس لامسه سپاسگزار باش.

حس بینایی که معجزه ی زندگیه ماست. این معجزه بهت اجازه میده تا چهره ی افرادی که دوستشون داری و ببینی. میتونی کتاب، روزنامه و ایمیل بخوانی و به تماشای تلویزیون بنشینی و از دیدن مناظر زیبای طبیعت لذت ببری. کافیه چشمتو ببندی و بخوای زندگی معمولی ای که داشتی و انجام بدی… بایت این نعمت سپاسگزار باش.

آرامش بخش ترین صدا رو تصور کن، به تمام موزیک هایی که دوست داری فکر کن… لذت بردن از یک گفتگوی دوستانه و کلی حال خوب دیگه با این حس محقق میشه بخاطر گوش هات سپاسگزار باش.

اما معجزه وارتر از هر حس یا سیستم یا اندامی در بدن قلبته. قلب، زندگی هر ارگان دیگری را در بدن کنترل میکند و زندگی را در اندام ها به جریان می اندازد. پس بگو قلب سالم و قدرتمندم، از تو سپاسگزارم.

سپس یک کارت یا کاغذ بردار و روی آن با حروف درشت بنویس:

هدیه ی سلامتی مرا زنده نگه داشته است.

کارت و با خودت نگه دار و در مقابل دید قرارش بده. اگر میز کار داری، روی میز قرار بده؛ اگر راننده هستی توی جیبت بگذار؛ اگر بیشتر وقت ها در خانه ای کنار تلفنت بگذارش. امروز 4 مرتبه باید بخونیش سپاسگزارش باشی و به همه ی این نوشته ها فکر کنی.

تمرین:

خب از امروز دیگه باید 3 تا کار رو باهم انجام بدی

اولین تمرین اینه که ده تا از معجزه های زندگیتو بنویسی و بگی چرا شکرگزاری و در آخر شکرگزاری کنی.

تمرین دوم این بود که روی یک تکه کاغذ یا کارت جمله ی زیر را با خط درشت بنویسی: هدیه ی سلامتی مرا زنده نگه داشته است. کارت یا کاغذ و در جایی بگذاری که امروز بتوانی در ساعت های مختلف آن را ببینی. در دست کم چهار موقعیت متفاوت جمله را به آرامی و آرامش بخوان و تا آنجا که میتوانی برای هدیه ی ارزشمند سلامتی احساس قدرشناسی داشته باش.

آخرین کار هم برای قبله خوابه که قرار شد تمرکز کنی روی بهترین اتفاق امروزت و بابتش بگی سپاسگزارم.

روز پنجم : ثروت، پاداش شکرگزاری

شکرگزاری ثروت است و شکایت، فقر

اگر مشکل مالی داری دقت کن، که نگرانی و حسادت، رشک و ناامیدی، دلسردی، شک و ترس درباره پول هیچ گاه برات پول نمیشه زیرا این احساسات از کمبود حس قدرشناسی برای پولی ناشی میشه. شکایت کردن راجع به پول، بحث کردن درباره پول، سرخورده شدن در ارتباط با پول و نق زدن درباره قیمت چیزی نشانه ی شکرگزاری نیست؛ بنابراین وضعیت مالیت نه تنها بهتر نمیشه بلکه بدتر هم میشه. فرق نمیکنه چقدر درآمد داری، وقتی راضی نیستی یعنی قدرنشناسی. کافیه بابت همین مبلغی که دریافت میکنی شکرگزار باشی تا نعمتت بیشتر بشه.

شکرگزاری برای اشخاصی که فکر میکنند درآمد کمی دارند سخته، اما اگر متوجه بشوند تا شکرگزار نباشن هیچ اتفاق خوبی براشون نمی افته متقاعد میشن. تمرین پول و در طول روز باید اجرا کرد.

به کودکی خودتون فکر کنید. به تمام چیزهایی که شما بابتشون پولی ندادید، اما در اختیارتون بود. چیزهایی مثل غذا، خونه، مدرسه رفتن، کتاب ها، خوراکی های مدرسه، تعطیلات، تولد ها، اسباب بازی، لباس و سرگرمی و بینهایت نعمته دیگه… تمام این هارو داشتی بدون اینکه هزینه ای پرداخت کنی تازه وقتی به نوجوانیت فکر کنی خیلی امکانات بهتری هم داشتی.

در ادامه تمرین یک قبض یا یک صورتحساب کم مبلغ را بردار و روی اون یک یادداشت بگذار:

برای تمام پولی که در طول زندگی ام به من داده شده است، سپاسگزارم.

قبض و توی جیبت بزار و صبح و ظهر بیرون بیار از کیفت و بگیر دستت، با خودت جمله های روشو بخون و شکرگزاری کن. هر چقدر این حس شما خالصانه تر باشد، تغییرات معجزه آسا در مسائل پولی زندگیت با شتاب به وقوع می پیوندد. ممکنه درآمدتون بیشتر بشه یا وسیله ای که بابتش پولی ندادید بهتون هدیه داده بشه و کلی اتفاق خوب رخ میده.

بعد از امروز، قبض یا صورتحساب را در محلی بگذار که هر روز آن را ببینی و برای پول فراوانی که بهت داده شده سپاسگزار باشی و هیچگاه فراموش نکنی، هر چقدر بیشتر به قبضت نگاه کنی و برای پول زیادی که به شما داده شده سپاسگزار باشی، معجزه بیشتری در زندگیت پدیدار میشه.

هر وقت شاکی بودی از هزینه ها با خودت بگو: این اعتراض یعنی ناشکری

از امروز به بعد به خودت قول بده که اگر پولی به دستت میرسه، حتی اگر حقوق و در ازای کارت باشه یا تخفیف یا بازپرداخت پول یا چیزی که کسی به شما میده و بابتش پولی خرج شده، احساس شکرگزاری داشته باشی.

تمرین:

خب از امروز دیگه باید 3 تا کار رو باهم انجام بدی

اولین تمرین اینه که ده تا از معجزه های زندگیتو بنویسی و بگی چرا شکرگزاری و در آخر شکرگزاری کنی.

بنشینید و چند دقیقه به دوران کودکیتان فکر کنید و به آن چیزهایی بیندیشید که در آن دوران برای شما بدون پرداخت هزینه مهیا شده بود. وقتی یک خاطره را به یاد می آورید که در آن پولی برای شما خرج شده است، واژه سپاسگزارم را از صمیم قلب بگویید. یک قبض کم مبلغ را بردارید و روی آن یک یادداشت بچسبانید که در آن یادداشت یا حروف بزرگ نوشته اید برای پولی که در تمام زندگی به من داده شده است، سپاسگزارم! امروز قیضتان را با خودتان حمل کنید و دست کم یک بار صبح و یک بار بعد از ظهر، یا به هر تعداد یار که میخواهید قبضتان را در دست بگیرید و آن را بخوانید و به شدت برای پول فراوانی که به شما داده شده است احساس شکر و سپاسگزاری کنید. از امروز به بعد قیضتان را در جایی م بگذارید که هر روز آن را ببینید و پیوسته شکرگزار بودنتان را نسبت به پول زیادی که به شما داده شده، یادآوری کند.

آخرین کار هم برای قبله خوابه که قرار شد تمرکز کنی روی بهترین اتفاق امروزت و بابتش بگی سپاسگزارم.

بیشتربخوانید: ارتباط پول و انرژی

روز ششم :راز پیشرفت کارها

اگر شما هر فعالیتی، هر هنری هر مهارتی و هر نظم و ترتیبی را که بر آن تسلط دارید تا آنجا که امکان دارد به پیش ببرید و تا مرزهایی به جلو برانیدشان که پیشتر به آن نرسیده بودند، آنگاه آنها را به سرزمین معجزه رهنمون شده اید.

چطور ممکنه کسی که در فقر مطلق به دنیا آمده بتونه روزی رئیس جمهور یا فرد مشهوری بشه، یا به یکی از ثروتمندان جهان بدل بشه؟ و چگونه است که دو نفر که کاری را با هم شروع میکنند. یکی به موفقیت های بزرگ دست پیدا منه در حالی که نفر دیگه نتیجه نگیره… رابط و حلقه گم شده در دستیابی به موفقیت، قدرشناسی است چرا که براساس قانون جذب شما باید برای آنچه که داری سپاسگزار باشی تا موفقیت را جذب کنی؛ بنابراین بدون قدرشناسی داشتن موفقیت دائمی غیر ممکنه.

برای دستیایی به موفقیت یا رسیدن به چیزهای خوب در شغلت، مثل: فرصتها، ترفیع پول، ایده های درخشان و تشویق باید برای کاری که داری سپاسگزار باشی. وقتی بخاطر کاری که داری سپاسگزار باشی به صورت خودکار به کارت توجه بیشتری میکنی و پول و موفقیت بیشتری نصیبت میشه. اگر برای کاری که داری سپاسگزار نباشی به صورت خودکار به کارت توجه کمتری میکنی و در نتیجه سره کار شاد نخواهی بود و بابتش تلاش نمیکنی و ممکنه کارت و از دست بدی و اتفاقاتی که میدونی بعدش بیفته.

تصور کن که یک تاجر هستی و از مشتری هات سپاسگزاری… در نتیجه خدمات بیشتری بهشون میدی و کارت بیشتر گسترش پیدا میکنه. مشکل جایی شروع میشه که ابراز نگرانی کنی. پس بیا و از مشتریان و کارمندانت سپاسگزارتر باش تا تجارتت بیشتر دچار تحول و گسترش شود.

اگر خانه دار هستی، دنبال دلیلی بگرد تا نسبت به وضعیت زندگیت شکرگزار باشی وضعیت فعلی شما یک بار در طول عمرت اتفاق می افته و هنگامی که برای این موقعیت شکرگزار باشی حمایت بیشتر و لحظات زیباتر و شادتری در زندگیت بدست میاری. شما باید عاشق کارت باشی جوری که اول صبح خوشحال باشی که میری سره کار. اگر همچین حسی به کارت نداری احتمالا شغلت و دوست نداری و نمیتونی توش ثروتمند بشی. پس اگر شغلی داری که دوستش نداری سعی کن شکرگزار همین کار فعلی باشی، چون راه رسیدن به کار مورد نظرت شکرگزاریه.

تصور کن که یک مدیر نامرئی داری که کارش ثبت افکار و احساسات شما نسبت به کار فعلیه. فرض کن که امروز هر جا که میری مدیرت در حالی که یک کاغذ و قلم هم در دستاش دارد، به دنبالت میاد. هر بار که شما دلیلی برای سپاسگزار بودن از کار پیدا میکنی، مدیرت آن را در دفتر یادداشت ثبت میکنه. شما باید با پیدا کردن موارد و دلایل بسیار برای سپاسگزاری مدیرت و وادار کنی، که در پایان روز لیست بسیار بزرگی از شکرگزاری هایی که داشتی و بهت نشون بده. هرچه لیست بلندتر باشه، مدیرت میتونه بیشتر کمکت کنه تا موفق بشی.

برای شروع فکر کن که بیکار نیستی و کلی آدم حاضرن جای تو باشن. به زمانی فکر کن که حقوقت رو دریافت میکنی اگر این تمرین به روزی برخورد میکند که شما به هر علت سر کار حاضر نیستی تمرین روز بعد را اجرا کن و این تمرین را در اولین روزی که رفتی سره کار انجام بده.

تمرین:

خب امروز باید 3 تا کار رو باهم انجام بدی

اولین تمرین اینه که ده تا از معجزه های زندگیتو بنویسی و بگی چرا شکرگزاری و در آخر شکرگزاری کنی.

امروز، زمانی که سر کار هستی، تصور کن، که یک مدیر نامریی داری، که همه جا به دنبالت میاد و هر وقت که شما نسبت به چیزی احساس سپاسگزاری کردی، یادداشت برمیداره. تمرین امروزت اینه که تا جایی که میتوانی به دنبال چیزهایی باش که نسبت بهش احساس سپاسگزاری داری. مدیرت را وادار کن تا هر بار که احساس قدرشناسی به شما دست میده، یادداشتی به این ترتیب بنویسه،

من به خاطر_____ بسیار سپاسگزارم.

تا جایی که میتونی احساس شکرگزاری داشته باش.

آخرین کار هم برای قبله خوابه که قرار شد تمرکز کنی روی بهترین اتفاق امروزت و بابتش بگی سپاسگزارم.

حتما در بخش دیدگاه نظرات خود را برای ما بنویسید.

به سوالات شما ظرف یک روز پاسخ داده میشود.

Twitter
Telegram
WhatsApp

hanotacrm

اشتراک در
اطلاع از
guest
نام دوره
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x