خانه » آموزش بازاریابی و فروش » پرفروش ترین محصولات اینترنتی
21 مهر 1401

پرفروش ترین محصولات اینترنتی

پر فروش ترین محصولات اینترنتی

احتمالا شما هم از آنلاین شاپ ها خرید کرده اید. سایت ها و پیج های متنوعی را دیده اید. شاید بارها وسوسه شده باشید که خودتان هم فعالیت حرفه ای خود را شروع کنید. یکی از سوالاتی که برای تازه واردین حوزه ی کسب و کار وجود دارد این است که چه محصولاتی فروش بهتری دارند؟ کدام یک سود بیشتری دارند! و در چه زمینه ای بهتر است فعالیت خود را شروع کنند.

در این مقاله سعی داریم پر فروش ترین محصولات فروشگاهی را با هم مقایسه کنیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. شاید در انتها تصمیم گرفتید که آنلاین شاپ خود را راه اندازی کنید! 

فهرست مطالب

انتخاب محصول

راه اندازی فروشگاه های اینترنتی به دلیل دسترسی آسان تر، صرف هزینه کمتر و… محبوبیت فوق العاده ای پیدا کرده است. تقریبا از سال 98 خرید اینترنتی با شدت بیشتری در بین مردم رواج پیدا کرد و به شکل یک فرهنگ شد. اما اینکه پرمصرف ترین محصولات کدامند بحث برانگیز است. اما به هر حال قطعا متوجه آن هستید که نوع محصولی که برای فروش انتخاب میکنید، تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. 

پارامترهای مختلفی در انتخاب نوع محصول وجود دارد. 

  • مثلا فروشگاه شما حضوری است یا آنلاین!
  • چه میزان سرمایه اولیه در نظر گرفته اید. با توجه به آن باید بیزینس پلن خود را طراحی کنید.
  • رقیبان شما چه کسانی هستند؟ در صورت رقیبان قدرت مند چگونه با نیچ مارکتینگ بازار یابی کنیم؟ 
  • تامین چه محصولی برای شما راحت تر است؟

پرفروش ترین محصولات دیجی کالا

قطعا اولین چیزی که به ذهن شما هم رسیده این هست که لپ‌تاپ، موبایل و به طور مشخص تجهیزات دیجیتالی اولین رتبه را به خود اختصاص داده اند. با توجه به اطلاعات اتاق خبر دیجی کالا کالاهای دیجیتال از نظر گردش مالی سهم بزرگی دارند اما از نظر تعداد رتبه ی برتری ندارند. طبیعتا فروشگاه های دکوراتیو و سوپرمارکت ها از نظر تعداد در رتبه های ابتدایی هستند. نمودارهای سهم فروش ریالی و سهم فروش تعدادی سال ۹۸ دیجی‌کالا چنین منطقی دارند. 

  • کالاهای دیجیتالی ۵۳.۷ درصد کل فروش ریالی این مارکت‌پلیس را تشکیل می‌دهند 
  • خانه و آشپزخانه با ۲۰.۸ درصد 
  • آرایشی، بهداشتی و سالامت با ۷.۴ درصد 
  • اسباب‌بازی کودک و نوزاد با ۱.۳ درصد کمترین سهم فروش ریالی را در میان دسته‌های کالایی دیجی‌کالا دارند. 
  • همین‌طور، لوازم خودرو و اداری، کتاب، لوازم التحریر و لوازم هنر هم جزو دسته‌های کالایی با سهم فروش کم هستند.

اما از نظر فروش تعدادی 

  • تجهیزات خانه و آشپزخانه با ۲۱.۹ درصد بیشترین فروش 
  • خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها با ۱۹.۴ درصد در رتبه بعدی هستند. 
  • کالاهای دیجیتالی با ۱۸.۲ درصد
  • آرایشی، بهداشتی و سلامت با ۱۷ درصد
  • مد و پوشاک با ۸.۱ درصد 
  • در این شاخص، باز هم گروه کالایی اسباب‌بازی‌های کودک و نوزاد کمترین فروش تعدادی را دارند.
پر فروش ترین محصولات اینترنتی

پرفروش ترین محصولات غذایی

هزازان محصول غذایی اساسی و پر طرفدار وجود دارد. برخی از این اجناس توسط برندهای مختلفی ارائه می‌شود. از جمله موارد پرمصرف که می توان به آن اشاره کرد دسته ی لبنیات است که مصرف روزانه ی مردم را تشکیل می دهد اگر یک فروشگاه فرآورده های لبنی هستید به راحتی می توانید با بسته بندی های قابل جابه جایی درآمد فوق العاده ای را بدست بیاورید. محصولاتی مثل بستنی ها عسل خامه شیر و غیره با برند خودتان می تواند به سرعت شما را به آن درآمدی که می خواهید برساند. اگر روغن گیری انجام می دهید می توانید از طرح های روغن گیری دستی استفاده کنید. روغن کنجد و روغن زیتون طرفداران زیادی دارد و نهایت فضا برای شروع تنها 12 متر است. اگر فروشگاه پروتئینی دارید می توانید مشتری های خود را چند برابر کنید! اگر یک مغازه ی معمولی هستید به راحتی می توانید مایحتاج زندگی مثل مواد شوینده و حبوبات و تنقلات خود را در سطح گسترده تری از محلتان به فروش برسانید.

پر فروش ترین محصولات اینترنتی

برخی از پرفروش ترین کالاهای اینترنتی

کالاهای دیجیتال

دیگر کسی نیست که از کالای دیجیتال استفاده نکند و هر روز هم استفاده ی ما ازین نوع محصول بیشتر هم می شود. سهم بزرگی از خرید های اینترنتی را این دسته از کالاها به خود اختصاص داده اند.

حال باز بسته به سرمایه گذاری اولیه تان میتوانید فروش موبایل یا لپ تاپ را انجام دهید یا اگر سرمایه ی چندانی ندارید کافیست از فروش لوازم جانبی و گجت ها شروع کنید.

پوشاک 

خوبی این محصولات در این است که به صورت فصلی مشتری ها نیاز به خرید مجدد دارند و شما به راحتی می توانید مشتری های دائمی خود را بدست بیاورید. لباس ها حاشیه ی سود مناسبی دارند همچنین جزو پر مصرف ترین محصولات جهان هستند. لباس ها نیاز های ضروری ما هستند. در فروش پوشاک حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر از لباسی که میفروشید اطلاعات و دانش کمی دارید ، توصیه می کنم کمی تغییر روش دهید. دانستن اطلاعات پایه مانند سایز و جنس و مدل برای یک فروشنده کافی نیست . باید کمی وارد جزییات شوید و در مورد حوضه ی فروشتان تحقیقات بیشتری انجام دهید.
  •  بسیاری از فروشندگان لباس ، محصولات خود را از بنک داری ها و عمده فروشان تامین می کنند. این کار مسلما درست و هیچ اشکالی در آن نیست ولی می توان تغییری در این کار ایجاد کرد و راه های دیگر را نیز آزمایش کرد. یکی از این راه ها ارتباط مستقیم با تولید کنندگان لباس است .

  • این سخن را زیاد شنیده اید : سود کمتر ، فروش بیشتر . ولی آیا روی آن تأمل کافی داشته اید؟ خیلی از فروشندگان سود ۱۵۰ درصد را سود کم می دانند و هزینه ها را بهانه می کنند سخنشان اینست که کمتر از این سود برایمان به صرفه نیست . البته در بعضی مواقع حق دارند. چون تامین اجاره بها و هزینه های جانبی امری مشکل است. حال به فروش اینترنتی نگاهی کنیم متوجه ی کاهش سربار های اضافه و هزینه های خود میشویم!!

لوازم منزل: همان طور که برسی شده لوازم خانه و آشپز خانه در سال 98 سهم بزرگی از فروش را به خود اختصاص داده اند. اگر ایده راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی به ذهن‌تان خطور کرده است و تصمیم دارید وارد این مسیر شغلی شوید، قبل از هر کاری باید از انواع لوازم خانگی و برند‌های مختلف شناخت کامل پیدا کنید. شما باید ویژگی‌ها و طرز کار تمام لوازم خانگی را بلد باشید و بتوانید آن را برای مشتری توضیح دهید.

اکسسوری و جواهرات

 یکی از پرطرفدار ترین محصولات اینترنتی که با تنوع فوق العاده ای به فروش می رسد، اکسسوریها و جواهرات هستند.  بخاطر تنوع قیمتی این دسته از محصولات، ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اکسسوری و جواهرات، انتخاب مناسبی است و به اکثر دانشجویان توصیه میشود. پیشنهاد میکنم موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • محصولی را به فروش برسانید که منحصر به فرد است و از محصولات دیگر رقبا، متمایز است.
  • محصول نیچی را انتخاب کنید که به فروش آن علاقه دارید.
  • با بررسی بازار و رقبا، محصولی را به فروش برسانید که پتانسیل فروش بیش‌تر را داشته باشد.
  • محصولاتی را به فروش برسانید که از یک دسته و گروه هستند.
پر فروش ترین محصولات اینترنتی

چی بفروشیم؟

1. کالای ضروری و پر مصرف باشد.

مشخصا آخرین کالایی که از سبد خرید  مردم حذف می  شود کالاهای ضروری است. در بدترین شرایط محصولاتی مانند حبوبات برنج روغن و سبزیجات به فروش می رسند.

2.تاریخ مصرف داشته باشد.

محصولاتی مانند لوازم یدکی، کالای بهداشتی و البسه جزو این دسته از محصولات هستند. شما به هر حال  باید به صورت دوره ای این کالاها را تامین کنید.

3.کالای تندمصرف یا FMCG باشد.

محصولاتی که به سرعت به فروش می رسند از جمله نوشیدنی ­ها، مواد شوینده، مکمل­ های غذایی، محصولاتی که در داروخانه­ ها بدون نسخه به فروش می ­رسند و محصولات غذایی رستوران­ ها مثال­ هایی از کالاهای تندمصرف هستند. گرچه سود این کالاها کم است اما تعداد بالایی از این دسته کالاها در مدت زمان کوتاهی به فروش می رسند.

استراتژی انتخاب محصول

رشد تعداد خریداران اینترنتی موجب افزایش تعداد آنلاین شاپ ها شده است. برای موفقیت در این حوزه باید نکات فروش و بازاریابی و انتخاب محصول را به خوبی بدانید و با کمک یک مشاوره و آموزش حرفه ای برای دستیابی به آن برنامه ریزی کنید. همچنین اگر ایده های خدماتی در سر پرورانیده اید ما با بهترین مشاوره در کنار شما هستیم تا به آن تحقق بخشیم. با توجه به تمام این مطالب و تنوع بالای کالاهایی که در دسته های متنوع در بازار وجود است. برای افراد تازه وارد این امر حیاتی است که از یک کارشناس در این زمینه مشاوره گرفته و با توجه به محدودیت ها و شرایط هر فرد بهترین تصمیم اخذ شود. 

گروه آموزشی هانوتا با داشتن بیش از 50 مشاوره مجرب آماده ی ارائه ی بهترین استراتژی ها و پیشنهادات برای شماست. با توجه به اینکه موج همه گیری اینترنت به این زودی ها پایان نمی یابد و ممکن است تا ابد ادامه داشته باشد، اگر تا کنون فعالیت حرفه ای خود را شروع نکرده اید و تنها تماشاچی پیشرفت دیگران بوده اید وقت آن رسیده کسب و کار خود را به سمت دنیای آنلاین سوق دهید و از تمام ابزار های بازاریابی و تبلیغات استفاده کرده تا لذت مسیر پیشرفت را تجربه کنید.

برای اینکه بتوانید برنامه ریزی درستی در این مسیر انجام دهید، مخصوصا هنگامی که بخواهید کسب و کار و یا فروشگاه اینترنتی خود را راه بیندازید، کارشناسان ما آماده ارائه ی بهترین راه کار ها برای به درآمد رسیدن تضمینی شما هستند.

hanotacrm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader