هانوتا

فهرست

خانه » آموزش شبکه های اجتماعی » کال تو اکشن call to action
12 مرداد 1401

کال تو اکشن call to action

کال تو اکشن call to action

توجه: مرجع اصلی یادگیری شما جلسات آموزشی دوره اصلی است که توسط اساتید اصلی گروه آموزشی هانوتا تدریس میشود، این نوشتار برای کمک بیشتر به شما توسط تیم محتوای هانوتا نوشته شده است.

این مقاله واس کسی که نمیدونه کال تو اکشن چیه و چطوری باید انجامش بده بفرست حتما هم یادت. باشه که بهم بگی که از کال تو اکشن استفاده میکنی یا نه؟!    

اصلا کال تو اکشن چیه؟

معنی کال تو اکشن (call to action) یا cta فراخوانی هستش که با معنی و مفهوم دعوت به اقدام اون رو میشناسیم که اشتباه هم نیست. حالا بریم سراغ ادامه این مطلب:

مفهوم دقیق:

کال تو اکشن یعنی اینکه بصورت مستقیم یا غیر مستقیم خیلی واضح از مخاطب خواسته بشه که یه عمل مخصوص یا یه کار خاصی رو انجام بده. اون کاری که ما مشخص و تعیین کردیم،اون کاری که ما دلمون میخواد مخاطب واسمون انجام بده که این عمل در راستای رسیدن به اهداف ماست و مارو به اون چیزی که میخوایم نزیک تر میکنه.

Cta   اینستاگرام

توی اینستاگرام این کال تو اکشن ها میتونه برای لایک کردن ، کامنت گذاشتن،سیو کردن یا حتی فالو کردن یا خرید کردن باشه.    

یعنی از مخاطب میخوای که یکی از این کارهارو. برات انجام بده،اون عملی که دقیقا اون لحظه به درد تو میخوره و تورو به اهدافت نزیک تر میکنه .

          به چه دردی میخوره؟

هرکاری که توی اینستاگرام برای پیجت و کسب کارت انجام میدی مثلا تبلیغات و تولید محتوا (چه پست ،چه استوری )و… در نهایت برای اینه که مخاطب اون اقدام مورد نظر مارو انجام بده.

وقتی کال تو اکشن داشته باشی احتمال انجام اون عمل توسط مخاطب بیشتر میشه و خیلی بهتر راحت تر اون کار مورد نظر تورو انجام میده.

راهنمایی مخاطب

خیلی وقتها ،مخاطبان ،فالورها یا بازدید کنندگان نمیدونن الان دقیقا باید در از این فعالیت تو ،چه کاری رو انجام بدن. باید بهشون بگی و راهنمایی شون کنی که اون عمل عملی که باید انجام بدن چیه

این عمل یا اقدام بستگی به هدف تو داره.

مثلا:مثلا محتوا تولید و منتشر میکنی ،هدفت اینه که افراد بیشتری تو رو ببینن و برای رسیدن به این هدف نیاز داری لایک ،سیو و… بیشتری بگیری ،پس به مخاطب میگی ، اگه با این پست حال کردی لایکش کن. یا مثلا تبلیغ میری ،مخاطب بعد از دیدن تبلیغ تو دقیقا باید چیکار کنه؟ اونکه نمیدونه ،توباید بهش بگی .میگی که :اگه میخوای از این خدمت من استفاده کنی یا این محصول رو داشته باشی ،همین الان فالو کن پیجمو.

یه دلیل بده

حواست باشه برای اینکه مخاطب اون اقدام مورد نظرت رو بهتر انجام بده و بازدهی خوبی از تو کال اکشن ات بگیری یه دلیل به مخاطبت برای انجام اون کار بدی.

مثلا میخوای پستت رو سیو کنه بهش بگو برای اینکه از این محصول با این تخفیف یا فلان شرایط استفاده کنی همین الان به پیجم سر بزن و منو فالو کن اگه این دلیلی که میدی یه نفعی هم واسه مخاطب داشته باشه عالی میشه .کال تو اکشن الکی بدون دلیل رو هوا فایده ای نداره.

جاش کجاست؟

هرکاری که میکنی،چه تبلیغ و چه تولید محتوا جای کال تو اکشن اول کار نیست.

توی تبلیغات بهتره که تقریبا اخر اون محتوا یا متن تبلیغ باشه.

 ولی توی محتوایی که تولید و منتشر میکنی هم میتونی اخر محتوات کال تو اکشن داشته باشی و هم اواسط محتوات ،ولی باید خیلی حساب شده و هوشمندانه انجامش بدی.و باید حداقل یه مورد آموزشی به مخاطب القا کنی و بعد ازش درخواست کنی که لایک یا سیو کنه!اون پیجهایی ام که فقط عکس ازمحصول میزارن کال تو اکشن شون رو باید توی کپشن یا توی استوری داشته باشن.

در اخر…

نکات این مقاله رو یادت بمونه.

با داشتن کال تو اکشن خوب، مخاطب رو ترغیب میکنی که‌ اون کاری که تو دلت میخواد و تورو به اهدافت نزیک تر میکنه رو انجام بده .

اگه یه کال تو اکشن خوب داشته باشی از هرکاری که برای رشد پیج و کسب کارت انجام میدی مثل تبلیغات ،تولید محتوا و…میتونی بهترین و بیشترین بازدهی رو بگیری.

مخصوصا توی تبلیغات ،تبلیغات بدونه کال تو اکشن یعنی هیچ

کال تو اکشن اهمیتش خیلی زیاده.

چنانچه این نوشتار نیاز به ویرایش یا بروزرسانی دارد، یا مطلب جدیدی باید به آن اضافه شود میتوانید از بخش نظرات برای ما تغییرات مورد نظر خود را بنویسید تا در اسرع وقت اعمال شود. همچنین اگر موضوعی دیگری وجود دارد که نیاز دارید در مورد آن آموزش ببینید میتوانید در همان بخش نظرات برای ما موضوعات خود را ارسال‌نمایید تا به آموزش های هانوتا اضافه شود

hanota

اشتراک در
اطلاع از
guest
نام دوره
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x