خانه » آموزش بازاریابی و فروش » روش های جذب مشتری اینترنتی
24 مهر 1401

روش های جذب مشتری اینترنتی

جذب مشتری اینترنتی

چند سالی هست که تمرکز خیلی از شرکت ها و فروشگاه ها روی فضای مجازی است. روش های محتلفی برای بازاریابی و جذب مشتری در این فضا وجود دارد که میتواند نتایج شگفت انگیزی برای شما داشته باشد. 

بازریابی و افزایش مشتری اینترنتی (Lead Generation) اصلی ترین اقدام ممکن برای کشب درآمد و شروع بازی فروش است. البته این بازی قرار است به جایی منتهی بشود که شما مشتری را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید. زیرا این مشتری ها هستند که به کسب و کار شما اعتبار می بخشند و فعالیت شما در گرو رضایتمندی آن هاست. دقت کنید که مشتری شما موجب افزایش سود و پیشرفت کسب و کارتان می شود. شما به پشتوانه ی آن ها می توانید در بین رقیبان سرسختتان حرفی برای گفتن داشته باشید.

به همین خاطر بازاریابی عصبی و بازاریابی حسی و نیچ مارکتینگ وجود دارد. در این مقاله سعی بر این است درباره ی روش های جذب مشتری اینترنتی توضیحاتی خدمتتان ارائه کنم؛ پس حتما تا انتها همراهم باشید.

فهرست مطالب

تبلیغات پیامکی

بارها پیش آمده مه پیامک های تبلیغاتی دریافت کرده اید و اصلا با خیلی از شرکت ها با همین پیامک ها آشنا شده اید. به این شیوه تبلیغاتی که با ارسال پیامک برای معرفی خدمات و محصولات هست؛ sms مارکتینگ گفته می‌شود. می توان گفت همه ی جامعه ی ما دسترسی به تلفن همراه دارند. از آن گذشته با این روش می توان خیلی از مشتری های قدیمی کسب و کار خود را در جریان تخفیف ها  شرایط جدیدمان قرار دهیم. یعنی دو کاربرد اساسی دارد که یکی اطلاع رسانی و دیگری بازاریابی است. این روش یکی از ساده‌ترین، موثرترین و البته کم هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی است.

از مزایای این روش می توان به مواردی  از جمله هزینه ی کم این بازاریابی و دسترسی راحت آن در هر زمان اشاره کرد. علاوه بر این  این روش جامعه آماری بزرگی را تحت پوشش قرار می دهد و اطلاعات آن قابل تحلیل می باشد.

انتخاب مخاطب

جامعه ی هدف خود را بشناسید در غیر این صورت زمان و هزینه ی شما بر باد می رود. بحث شناخت پرسونای مخاطب دقیقا به این موضوع اشاره دارد. مخاطبان شما حتما در یک ویژگی مشترک هستند. مثلا مخاطبان یک گروه آموزشی کنکور سراسری افرادی بین 15 تا 20 سال هستند یا جامعه ای که دیپلم دارند. هر چقدر این حلقه تنگ تر شود نرخ بازدهی شما بالاتر می رود. فرض کنید قرار است برای فروش شال و روسری اینفلوئنسر مارکتینگ انجام دهید. طبیعتا باید شخصی را انتخاب کنید که عموما مخاطبانش خانوم هستند!

 

داشتن بلاگ فعال

وبلاگ خود را جدی بگیرید. یک وبلاگ فعال بی گمان جزو موثر ترین راه های جذب مشتری است. جلوه ی بصری وبلاگ باید جذاب باشد و با مخاطبان ارتباط برقرار کند همچنین لازم است محیط آن خیلی راحت و دوستانه باشد از پیچیدگی های آن کم کنید.

راه های ارتباطی با خودتان را در وبلاگ قرار دهید آماده ی شنیدن نظرات مخاطبین خود باشید. با این ارتباط موثر به راحتی می توانید جامعه ی هدف خود را پیدا کنید. بازاریابی محتوایی به جرئت یکی از پر بازده ترین روش های بازاریابی است. سعی کنید اعتماد مخاطبین را بدست بیاورید و با آن ها صادق باشید. مخاطبین شما باید متوجه پویایی بلاگ شما بشوند و مرتب به آن سر بزنند.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

یکی از روش هایی که برای جذب مشتری موثر است؛ فعالیت در شبکه های اجتماعی و ایجاد درگاه ارتباطی با آن هاست. دقت کنید که بخش بسیار بزرگی از جمعیت فعال کشور در این شبکه ها حضور دارند. با ارائه ی تولید محتوای مناسب برای هر شبکه می توان نظر جامعه ای از مخاطبان را به خود جلب کرد. شبکه های اجتماعی مهم ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ هستند. سعی کنید از شبکه های اجتماعی مناسب بر اساس زمان و مکان و محدودیت ها استفاده کنید.باید با تولید محتوای با کیفیت مخاطبین خود را تحت تاثیر قرار دهید. نکته ی مثبت دیگر این شبکه ها قابلیت ریمارکتینگ مجدد کالا ها و خدمات گذشته است. با استفاده از اشتراک گذاری اطلاعات در این شبکه ها می توانید به سرعت ترافیک سایت و فروش و درآمد خود را افزایش دهید.

بهینه سازی صفحه فرود (لندینگ پیج)

بهینه سازی صفحه فرود

لندینگ پیج صفحه ای است که مخاطبینتان می توانند اطلاعات خود را در آن وارد کنند. سعی کنید به صورت شفاف از خدمات خود صحبت کنید تا مخاطبین درستی را بتوانید جذب کنید. مخاطبینی که پیش زمینه ای از شرکت و برند شما داشته باشند.

سعی کنید اطلاعات غیر ضروری را از مخاطبین خود نگیرید و آن ها را خسته نکنید. فراموش نکنید که جامعه به دنبال راحت ترین راه برای حل دغدغه های خود هستند. سعی کنید از فونت مناسب و جلوه های بصری متناسب با موضوع استفاده کنید

حتما از CTA یا همان دکمه های اقدام به عمل استفاده کنید. مثلا یک دکمه طراحی کنید که با فشردن آن تماس گرفته شود. یا مثلا فرد ایمیل خود را وارد کند.

نظر سنجی از کاربران

نظر سنجی از کاربران در سایت

دقت کنید که اگر اجازه ندیده مشتری ها اعتراضات خود را به گوش شما برسانند؛ حتما آن را در جای دیگری پیش رقیبانتان باز گو می کنند. در چشم بهم زدنی تمام برند شما از بین می رود. به مشتریان خود اجازه ی نقد بدهید و نظراتشان را گوش دهید. به مشتری ها این حس را منتقل کنید که نظراتشان را می بینید و در جهت رفع مشکلات تلاش می کنید.

از جمله مزیت هایی که باید از آن ها نام برد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشتری ها احساس ارزشمند بودن می کنند و راحت تر به شما اعتماد می کنند.
  • جامعه ی هدف و خصوصیات و پرسونای مخاطب خود را بهتر می شناسید.
  • نقطه ضعف هایتان مشخص می شود و می توانید به سرعت مانع از افت فروش خود شوید.
  • ارتباط موثر موجب وفاداری مشتری می شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از بهترین استراتژی هایی که وجود داشت و کسب و کارها از آن استفاده می کردند اینفلوئنسر مارکتینگ بود. در این روش یک شخص محبوب در جامعه ی هدفی خاص شروع به معرفی یک کسب و کار می کرد. به سرعت افراد زیادی با برند شخص آشنا می شدند و بازدهی مناسبی داشت.

با توجه به فیلترینگ شبکه های اجتماعی وضعیت این نوع بازار یابی مشخص نیست… مگر اینکه اینفلوئنسر ها پلتفرم جایگزینی را انتخاب کنند.

برگزاری وبینار

یک سمینار به صورت آنلاین است که به موضوعی خاص می پردازد. می توانید سوالات رایج را در وبینار ها به متقاضیان خدمات خود پاسخ دهید. این فعالیت موجب می شود مخاطبین همواره با شما در ارتباط باشند و به راحتی نظرات، پیشنهادات و انتقاداتشان را به گوش شما برسانند.

کدام روش برای شروع بهتر است؟ این دقیقا به نوع کسب و کار شما مربوط است. اگر هنوز هم نمی دانید کدام استراتژی می تواند برای شما سود مند باشد؛ مشاورین ما در گروه آموزشی هانوتا آماده ی ارائه ی بهترین پیشنهادات به شما هستند. در دوره ی دانشگاه پول سازی تمرکز ما روی افزایش نرخ بازدهی تبلیغات و فروش اینترنتی شماست. در این دانشگاه به همراه مشاوران خود بهترین استراتژی جذب مشتری خود را پیاده سازی کنید. کافیست درخواست مشاوره کنید و اطلاعات خود را ثبت کنید. مشاورین ما در اولین فرصت با شما تماس برقرار خواهند کرد.

hanotacrm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader