خانه » مهارتهای استخدامی » مهمترین نبایدها در مصاحبه کاری کدامند ؟
02 مهر 1401

مهمترین نبایدها در مصاحبه کاری کدامند ؟

مهمترین نبایدها در مصاحبه کاری کدامند ؟

 بی تفاوت باشید

 در طول یک مصاحبه کاری ، خودتون رو بی تفاوت و بی انگیزه نشون بدید ،وقتی مصاحبه‌کننده ویرگول اشتیاق رو در وجود شما نمی بینه در ادامه مصاحبه ندیده و به راحتی شما رو از میان گزینه‌های مناسب استخدام خارج خواهد کرد.

 بدگویی نکنید

 به هیچ عنوان از سازمان قبلی و مدیران آن بدگویی نکنید، با این اقدام برگزارکنندگان جلسه احساس می‌کنند در صورتی که بنا به دلایلی می‌خواهند با شما قطع همکاری کنند در جلسات آتی و در حضور مسئولان دیگر سازمان‌ها، اونارو زیر سوال برده و تخریب خواهید کرد!

 در مصاحبه کاری ، بحث و جدل نکنید

 در صورتی که با مصاحبه کنندگان، اختلاف نظر دارید، هرگز آن رو علنی نکرده و به بحث و جدل نپردازید.  بلکه سعی کنید موضوع رو در کمال ادب و باتامل لازم بیان کنید.

 پیش داوری و قضاوت نکنید

 قبل از برخورد و آشنایی با مصاحبه کنندگان هیچگونه پیش داوری نکرده و اونارو قضاوت نکنید. مصاحبه گر رو دوست خود بدونید که قصد کمک به شما رو داره نه اینکه ااونو به چشم فردی ببینید که فقط به دنبال پیدا کردن نقاط ضعف و تخریب شماست.

 مغرور نباشید

 به گونه‌ای رفتار نکنید که حرکات و کلام و شما غرور و خودپسندی رو به ذهن طرف مقابل القا کنه! سعی کنید در طول زمان برگزاری جلسه فروتن و محجوب به نظر برسید.

 در مصاحبه کاری ، الفاظ ناپسند و نسنجیده به کار نبرید

 در تمام طول جلسه توجه داشته باشید از اصطلاحات و عبارت سخیف، بی ارزش وغیرمحترمانه استفاده نکنید حتی به شوخی. این عمل وجه و شخصیت شما راو نزد مصاحبه کنندگان به شدت متزلزل خواهد کرد.

 خودتون رو محتاج و نیازمند نشون ندید

 طوری رفتار نکنید که مصاحبه کنندگان، این تنها شانس شما رو که به دست  آوردن شغل است و شما کاملاً به اونا نیازمند و وابسته هستید رو به شخص دیگه ای بدن عزت نفس خودتون رو حفظ کنید و رفتاری موقرانه از خود نشون بدید.

 خجالتی و مضطرب نباشید

 قبل از شرکت در جلسه مصاحبه کاری راه های غلبه بر استرس و اضطراب رو یاد بگیرین  و در طول جلسه اونارو به کار ببندید. دقت داشته باشید که هرگز نباید خودتون رو فردی مضطرب و خجالتی نشون بدین اینا ویژگی های یک داوطلب واجد شرایط و توانمند نیست.

 دروغ نگویید

 اگر تمام ویژگی های مد نظر مصاحبه کنندگان رو هم  داشته باشید ولی حتی  یه جمله دروغ، به زبان بیارید میتونه این فرصت شغلی رو ازتون بگیره. پس صداقت یکی از شاه کلیدهای موفقیت در مصاحبه شغلی است.

 برای مصاحبه کاری، با خودتون شخص همراه نبرید

 هرگز کسی رو همراه خود به جلسه مصاحبه شغلی نبرید،  این حرکت نشون دهنده اینه که شما هنوز شخصیت مستقلی نداشته و واجد شرایط استخدام نیستید.

 پرحرفی نکنید

سعی کنید سوالات راحت الامکان  به صورت مختصر و مفید پاسخ بدهید. از هرگونه زیاده گویی و پرحرفی اجتناب کنید.

نباید ها خیلی بیشتر از مواردی هستند که در این مقاله به اونا اشاره کردیم ولی این موارد مسلما ،از مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتورهایی هستند که به دقت توسط مصاحبه کنندگان رصد می شن. پس حتما در هنگام مصاحبه این موارد رو در نظر داشته باشین.

hanota

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader