هانوتا

فهرست

خانه » آموزش شبکه های اجتماعی » هشتگها چطور باعث افزایش فالور میشه؟!
01 مرداد 1401

هشتگها چطور باعث افزایش فالور میشه؟!

هشتگها چطور باعث افزایش فالور میشه؟!

توجه: مرجع اصلی یادگیری شما جلسات آموزشی دوره اصلی است که توسط اساتید اصلی گروه آموزشی هانوتا تدریس میشود، این نوشتار برای کمک بیشتر به شما توسط تیم محتوای هانوتا نوشته شده است.

هشتگ چیست؟

امروزه تمامی افراد حداقل یک بار از هشتگ ها در صفحات مجازی خود استفاده کرده‌اند. هشتگ همان کلمه یا عبارتی است که با علامت # آغاز می‌شود. از هشتگ گذاری در اینستاگرام  به منظور شناسایی کلمات کلیدی و یا دسته بندی کردن متن در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌شود. در واقع زمانی که علامت # در ابتدای یک واژه یا عبارت قرار می‌گیرد کلیک کردن روی آن باعث می‌شود که مخاطب به سمت صفحه و یا محتوایی مرتبط با موضوع واژه هدایت شود. در نتیجه، زمانی که شما از هشتگ در پست‌های خود استفاده می‌کنید، آن پست در شبکه اجتماعی و در کنار سایر هشتگ های مشابه قرار می‌گیرد. و هر فردی که آن هشتگ را جستجو کند ،می‌تواند پست شما را نیز ببیند

دسته بندی هشتگ های اینستاگرام

هشتگ ها در شبکه اینستاگرام به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند:

  1. هشتگ های ترند Branded Hashtags

اکثر هشتگ های اینستاگرام از این دسته محسوب می‌شوند. این هشتگ ها شامل نام فرد، محصول و یا تبلیغ می‌باشد. مزیت فوق العاده ای که این هشتگ ها دارند، نمایش آمار صحیح به مخاطبان است. به عنوان مثال، شما می‌توانید وضعیت محصول و یا تبلیغ خود را با هشتگ مرتبط با آن سرچ کنید. یا اینکه می‌توانید برای تعیین  محبوبیت برند خود، آن را با استفاده از ابزارهای تحلیل شبکه اجتماعی بررسی کنید. در این صورت، شما می‌توانید از مشتریان و مخاطبان خود بخواهید زمانی که از محصول و یا خدمات شما استفاده می‌کنند، از آن عکس و یا فیلم تهیه کرده و آن را با هشتگ در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. در این شرایط، شما می‌توانید بهترین عکس‌ها و فیلم‌ها را انتخاب کرده و در صفحه خودتان به اشتراک بگذارید.

  • هشتگ های معمولی  Community Hashtag

این هشتگ ها در واقع، هشتگ هایی هستند، که افراد مختلف تنها به منظور دریافت فالوور برای پیجشان استفاده می‌کنند. هدف این افراد معرفی برند و یا خدمات خاصی نیست و تنها می‌خواهند برای پیچ شخصی خود مخاطب جذب کنند.

تکنیک‌های هشتگ‌گذاری حرفه‌ای

در ادامه به برخی از بهترین تکنیک‌های انتخاب هشتگ برای پست اینستاگرامی شما می‌پردازیم.

از هشتگ‌های معنادار استفاده کنید

افراد معمولاً هشتگ‌هایی را جستجو می‌کنند که کلمات و عبارات معنادار و متداول است. هر چه هشتگ‌های مورد استفاده شما از کلمات رایج و پرکاربرد باشد، بیشتر شانس آن را دارید که دیده شوید. هشتگ‌هایی که معنا و مفهوم خاصی ندارند، چندان موردتوجه کاربران قرار نمی‌گیرند.

برای نمونه اگر به معرفی کتاب می‌پردازید، #کتاب، #کتاب_خوب، #مطالعه، #کتاب_خوب_بخوانیم، #بوک_ورم هشتگ‌های معنادار و رایجی هستند. #خوندنیسم یا #بوکی چندان در این مورد مناسب نیستند.

هشتگ‌های پرکاربرد و خاص را ترکیب کنید

هشتگ‌های پرکاربرد در هر زمینه فعالیت مشخص هستند ولی اگر قصد دارید بازدیدهای خود را بیشتر کنید و فالوورانی باکیفیت به دست آورید، هشتگ‌های خاص‌تر به کار ببرید. مثلاً اگر بلاگر هستید، می‌توانید هشتگی از مقصد سفر خود همراه با نام هتل بسازید. هشتگ‌های پرکاربرد یا ترند می‌توانند در لحظه اول انتشار پست مفید باشند اما عمر مفیدشان کوتاه است و خیلی زود از فهرست هشتگ‌های اخیر خارج می‌شوند؛ بنابراین برای اینکه مدت‌زمان بیشتری در لیست هشتگ‌های اخیر باقی بمانید، هشتگ‌های پرکاربرد را با هشتگ‌های خاص و ترند ترکیب کنید.

از تعداد زیادی هشتگ در هر پست استفاده نکنید

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد که حداکثر ۳۰ هشتگ را در هر پست و ۱۰ هشتگ را در هر استوری قرار دهید. گرچه این تعداد هشتگ مجاز است اما توصیه ما این است که از تمام این حد مجاز استفاده نکنید. هشتگ بیش از حد مشکلاتی برای شما ایجاد می‌کند. اول آنکه به دلیل ایجاد شلوغی زیر پست، از زیبایی ظاهری هر پست می کاهد و خواندن متن را دشوار می‌کند. از طرفی نشان می‌دهد که شما به‌صورت وسیع و تهاجمی برای تبلیغ و توسعه صفحه خود تلاش می‌کنید. به‌علاوه می‌تواند منجر به شادوبن شدن پیج اینستاگرام  شما شود.
اکثر کاربران اینستاگرام به تجربه دریافته‌اند که بین ۸ تا ۱۱ هشتگ بهترین تعداد برای هشتگ‌گذاری است؛ بنابراین باید دقت کنید تا بهترین هشتگ‌ها را که به پست شما ارتباط دارند، انتخاب کنید. لزومی هم ندارد که در تمامی پست‌های خود هشتگ به تعداد یکسان بکار ببرید. در این روند تغییر ایجاد کنید و تعداد مختلف هشتگ را در پست‌های خود امتحان کنید تا به بهترین و مناسب‌ترین تعداد هشتگ برای پست‌های خود برسید. مصرف بی‌رویه هشتگ و یا تکرار هشتگ‌ها در تمامی پست‌هایتان می‌تواند باعث حذف شما از نتایج آن هشتگ شود. پس تنوع را هم در نظر بگیرید..

هشتگ‌های کوتاه به کار ببرید

فایده استفاده از هشتگ‌های کوتاه تک‌کلمه‌ای یا دو کلمه‌ای آن است که شانس صفحه شما را در بخش جستجوی کاربران بالاتر می‌برد. اغلب کاربران هنگام جستجوی هشتگ از یک کلمه یا نهایت دو کلمه استفاده می‌کنند و به‌ندرت مواردی پیش می‌آید که هشتگ‌های طولانی را جستجو کنند. سعی کنید کلمات مربوط به پست خود را با دقت انتخاب کنید و در هشتگ‌های کوتاه محصول یا برند خود را معرفی کنید. هشتگ‌های کوتاه و مرتبط با پست می‌تواند نرخ تعامل شما را افزایش دهد.

مثلاً #طرز_تهیه_مربای_توت‌فرنگی گرچه گویاست ولی به علت طولانی بودن زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. #مربای_توت‌فرنگی گزینۀ بهتری است. هر چه کلمه‌ای که انتخاب می‌کنید ساده‌تر و کوتاه تر باشد، احتمال بالا آمدنش در جستجوی آن هشتگ بیشتر است.

هشتگ برند مخصوص به خود را بسازید

سعی کنید برند مختص به خود را خلق کنید. می‌توانید از نام شرکت، نام محصول، نام پیج، شعار کاری‌تان یا هر موردی که می‌تواند شما را از هشتگ‌های مشابه متمایز کند، استفاده کنید. مثلاً اگر نام پیجتان دکورنگ است، #دکورنگ می‌تواند به برند شما تبدیل شود. برای انتخاب هشتگ برند باید به دنبال ایده مناسب باشید. همچنین بررسی کنید که این هشتگ قبلاً استفاده نشده باشد تا بتوانید به‌عنوان هشتگی اختصاصی برای خودتان از آن استفاده کنید.

مثلاً بسیاری از بلاگرها یا سلبریتی‌های معروف محصولات برندهای مختلف را نیز تحت برند خود می‌گنجانند. #صدف_بیوتی، و #رونالدو از آن جمله است. توجه داشته باشید که از نام برندی که مالکیت آن در اختیار شما نیست استفاده نکنید. برای مثال ممکن است محصولات شما متعلق به برند سامسونگ یا ایکیا باشد اما مالکیت این برندها در اختیار این شرکت‌ها است. پس گزینه مناسبی برای برندسازی شما نمی‌توانند باشند.

هشتگ‌های مرتبط با موضوع استفاده کنید

مهم‌ترین نکته در درج هشتگ استفاده از هشتگ‌های مرتبط با موضوع پست است. هر چه پست شما و هشتگ‌های درج شده در آن به هم مرتبط باشند، به همان میزان شاهد افزایش نرخ تعامل و پیشرفت پیجتان خواهید بود.

برای نمونه اگر مشغول فروش کیک خانگی هستید، هشتگ‌های #کیک، #کیک_تولد، #کیک_خامه، #دسر، #کیک_خانگی مرتبط با موضوع شماست. برای کمک گرفتن در انتخاب هشتگ مرتبط می‌توانید از پیشنهادهای خود اینستاگرام استفاده کنید و بهترین گزینه را بر اساس نوع محصول و کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

هشتگ‌های جدید و خلاقانه بسازید

خلاقیت در ساخت هشتگ می‌تواند نکته مثبتی برای صفحه شما باشد. بعضی هشتگ‌های خلاقانه در ذهن مخاطب می‌مانند و ممکن است برای پیدا کردن شما از طریق همان هشتگ‌های خلاقانه اقدام کنند. هشتگ‌ها می‌توانند ترکیبی از عبارت‌های مختلف خودساخته باشند که در عین تازگی ظرافت و هوشمندی نیز در آنها به‌ کار رفته است.

مثلاً #به_چشم برای عینک فروشی، #دربست برای تاکسی‌های مسافرتی، #ژست برای عکاسی می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

هشتگ گذاری چطور میتونه به جذب فالور من کمک کند؟!؟ 

استفاده از هشتگ در اینستاگرام مزیت‌های فراوانی برای صاحبان کسب‌وکارها دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 

1.      بیشتر دیده‌شدن  

اغلب افراد امروزه از هشتگ اینستاگرام برای پیدا کردن مطالب مختلف دربارهٔ موضوعی مشخص استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال، کاربری که به سئو علاقه دارد، هشتگ #سئو را دنبال می‌کند؛ زیرا از پیداکردن و دنبال‌کردن پیج‌های مختلف راحت‌تر است و سریع‌تر به محتوایی که نیاز دارد، دست پیدا می‌کند.

در واقع، شما می‌توانید با استفاده از هشتگ مناسب و مرتبط با موضوع کسب‌وکارتان جلوی چشم مخاطبی ظاهر شوید که به محصول یا خدمتتان علاقه یا نیاز دارد. به همین خاطر، هشتگ در اینستاگرام به شما در ایجاد و افزایش آگاهی از برند کمک می‌کند.  

2.  تجزیه‌وتحلیل بازار 

شما باید بدانید رقیب شما کیست، چه چیزی ارائه می‌کند و چگونه تبلیغ می‌کند. با تجزیه‌وتحلیل رقبا متوجه می‌شوید که برای رسیدن به هدفتان باید چه مسیری را انتخاب کنید. هشتگ‌ به شما کمک می‌کند تا بازار را راحت‌تر رصد کنید و شکاف‌های موجود را شناسایی کنید. کافی است روی هشتگ‌های مرتبط با موضوع کسب‌وکارتان کلیک کنید و بهترین پست‌ها را بررسی کنید. تجزیه‌وتحلیل پست‌های برتر هر هشتگ به شما کمک می‌کند تا بفهمید آیا رقبایتان توانسته‌اند به نیاز مخاطب هدفتان پاسخ دهند یا خیر.

 

3.      با هشتگ‌ها به مخاطبان خود در اینستاگرام راحت‌تر دست پیدا کنید 

با استفاده از هشتگ در اینستاگرام می‌توانید صدای خود را به گوش تعداد زیادی از مخاطبانتان برسانید. شما می‌توانید از هشتگ‌ها برای ایجاد و افزایش آگاهی از برندتان یا معرفی محصول جدیدتان بهره ببرید. از طرفی، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بازار خود را بهتر بشناسید تا جای خالی رقبا را با شناسایی نقاط ضعف آن‌ها پر کنید. 

ما در این مقاله تا حدودی، سعی کردیم به شما نشان دهیم هشتگ اینستاگرام چیست، چه کاربردی دارد و چرا باید از آن استفاده کنید و همچنین چطور میتواند به جذب فالور شا کمک کند، این مطالب فقط مقدمه ای از مطالبی هست که شما برای رشد و ارتقاء پیجتون باید بدانید، پس اگر قصد داری به طور کامل و جامع در مورد هشتگ گذاری صحیح و اصول آن یاد بگیرید و با سرعت یشتری رشد کنید حتما در دوره های اصلی گروه آموزشی هانوتا شرکت کن.

hanota

اشتراک در
اطلاع از
guest
نام دوره
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
preloader