هانوتا

فهرست

خانه » آموزش شبکه های اجتماعی » ریلز در اینستاگرام
08 خرداد 1401

ریلز در اینستاگرام

ریلز، ویدیو های کوتاه و سرگرم کننده، که اولین بار در آگوست 2020 در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد. این قابلیت که الهام گرفته شده از اپلیکیشن تیکتاک میباشد، این امکان را به شما میدهد که با استفاده از موزیک های وایرال (viral) و به روز و همچنین جلوه های تصویری ویدیو های کوتاه و جالب را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام فضایی کاملاً لید بیسد (lead based) و بر پایه تولید محتوا می باشد. به این منظور هر ساله اینستاگرام در به روز رسانی های جدید خود قابلیت هایی را برای کاربران به وجود می آورد که کاربران بتوانند با استفاده از آنها تولید محتوا خود را بهبود بخشند و مسیر رشد خود را طی نمایند.

این قابلیت ها به دلیل متغییر بودن در به روز رسانی های هر سال اینستاگرام دستخوش تغییرات کوچک و بزرگ میشوند که نیازمند آموزش پایه ای و حرفه ای که با به روز رسانی اطلاعات آموزشی همزمان با آپدیت اینستاگرام همراه باشد، میباشند.

قابلیت ریلز یکی از ویژگی هایی میباشد که اینستاگرام برای رشد سریعتر و دیده شدن کاربران از طریق تولید محتوا اصولی آن را اخیراً عرضه کرده است.

قبل از هر چیز با زیر نظر قرار دادن فعالیت کاربران اینستاگرام و بررسی های صورت گرفته از اکانت های معتبر در اینستاگرام میتوان گفت این قابلیت هنوز در حال توسعه میباشد. اگر شما و اطرافیانتان به صورت روزانه در اینستاگرام فعالیت دارید و پیج های معتبر را دنبال میکنید احتمالاً متوجه این موضوع شده اید که برای بعضی از کاربران قابلیت ریلز فعال است ولی برای بعضی دیگر هنوز فعال نمیباشد.

فعال بودن ریلز ارتباطی به آپدیت و به روز بودن اینستاگرام در دستگاه شما ندارد، همچنین این باور که ریلز در ایران فیلتر میباشد نیز غلط است، ممکن است برخی از ویژگی های ریلز در ایران هنوز فعال نشده باشند که با توجه به نمودار رفتار اینستاگرام کاملاً طبیعی میباشد؛ هر آپدیتی که اینستاگرام ارائه میکند ممکن است در بعضی کشورها یا همینطور فقط برای بعضی از کاربران فعال شود.

همچنین برخی از کاربرانی که این قابلیت برای آنها فعال است میتوانند تا 30 ثانیه ویدیو بارگزاری کنند ولی برای برخی دیگر از کاربران دیده شده که تا 60 ثانیه ویدیو بتوانند بارگزاری کنند.

طبق بررسی های انجام شده پست ها با فرمت ریلز غالباً در صفحه پست ها نمایش داده نمیشود ولی در برخی از اکانت ها با تیک آبی یا خارج از ایران میتوانید ریلزهای بارگزاری شده را در صفحه پستشان مشاهده کنید، این عدم یکپارچگی به علت در حال توسعه بودن این قابلیت میباشد.

توصیه میشود در حال حاضر که این قابلیت در دست پیشرفت میباشد بعد از بارگزاری ریلز آن را در استوری خود add to story کنید تا کاربران بتوانند ریلز شما را مشاهده کنند. همچنین بهتر است یکی از هایلایت های پیج خود را برای ریلز های به اشتراک گذاشته خودتان اختصاص دهید.

از طرفی ریلز ها در صفحه اصلی (home page) نمایش داده میشوند که منجر به افزایش ویوو میگردد.

از مشخصه های دیگر ریلز میتوان به ایجاد تعامل (engagement) قوی، افزایش بازید، افزایش نرخ دسترسی به حساب (account reach) اشاره کرد.

ریلز این قابلیت را فراهم میکند که شما با ضبط دو یا سه ویدیو کوتاه بتوانید بدون نیاز به برنامه ادیت ویدیو، در فضای اینستاگرام ویدیویی 30 ثانیه درست کرده و آنرا منتشر کنید. این قابلیت برای ادیت صدا به همین ترتیب نیز امکان پذیر میباشد.

در این قابلیت کاربران از یک صدا (audio) یا موزیک برای درست کردن ریلز استفاده میکنند. غالباً این موزیک، موزیکی وایرال شده در شبکه های اجتماعی میباشد.

برای درست کردن ویدیو با موزیک مورد نظر باید بدانید اسم موزیک یا صدا در پایین ریلز نمایش داده میشود.

با کلیک روی اسم صدا میتوانید تمام افرادی که با آن صدا یا موزیک ریلز خود را به اشتراک گذاشته اند مشاهده کنید، یکی از راه های اینستاگرام برای افزایش بازدید (view) همین مورد میباشد.

برای مثال در ریلز بالا 790 نفر دیگر از این صدا استفاده کرده اند و شما میتوانید همه آنها را مشاهده کنید. اگر شما یکی از کسانی باشید که با این صدا ویدیو درست کنید ویدیو شما نیز در همین صفحه قرار خواهد گرفت.

زمانی که شما با یک موزیک وایرال ویدیو خود را درست کنید، ویدیو شما داخل صفحه مربوط به موزیکی که استفاده کردید می رود و کاربرانی که شما را دنبال نمیکنند میتوانند ویدیو شما را مشاهده کنند و در نتیجه باعث افزایش نرخ تعامل و تاثیر در اینسایت (insight) شما خواهد داشت.

همانطور که پیشتر گفته شد اینستاگرام فضایی بر پایه تولید محتوا می باشد پس افراد در قابلیت ریلز میتوانند تنها از راه موزیک ایده های کاربران در اینستاگرام را مشاهده کنند و تولید محتوای خود را ارتقا دهند.

برای استفاده از صدا یا موزیک مورد نظر، در صفحه ای که ویدیو های ساخته شده با آن موزیک را مشاهده میکنید روی یکی از ویدیو ها کلیک کنید و گزینه استفاده از صدا (use audio) را در پایین صفحه انتخاب نمایید تا بتوانید با موزیک مورد نظر ویدیو ضبط کنید.

البته باید گفت شما میتوانید ویدیوهایی با صدا یا موزیک دلخواه خودتان را بارگزاری کنید ولی با توجه به جستجوهای انجام شده و رفتار ناپایدار اینستاگرام پیرامون این قابلیت بهتر است از موزیک های وایرال استفاده کنید تا در نتیجه به بازید و لایک بیشتر برسید.

توجه داشته باشید سایز پست های ریلز مثل استوری های اینستاگرام 1080px by 1920px میباشد. از تفاوت های ریلز با استوری میتوان به مدت زمان نمایش به کاربران اشاره کرد که استوری تنها 24 ساعت به کاربران نمایش داده میشود ولی ریلز به صورت همیشگی در صفحه شما نمایش داده میشود.

شایان ذکر است با بارگزاری این نوع فرمت در اینستاگرام، الگوریتم های رشد باعث افزایش سرعت شما در جذب فالوور میشود.

در نهایت شما برای پیشرفت و کسب درآمد از اینستاگرام نیازمند شناخت دقیق و آشنایی با الگوریتم و قابلیت های اینستاگرام و نحوه کار آنها میباشید. قابلیت هایی همچون داشتن پیج حرفه ای، چرخه طلایی جذب فالوور و…. که برای شناخت و کار با آنها نیازمند آموزش حرفه ای میباشید.

برای ثبت درخواست مشاوره رایگان کلیک کنید.

hanota

اشتراک در
اطلاع از
guest
نام دوره
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x