خانه » آموزش اینستاگرام » اینسایت پست اینستاگرام
19 ژوئن 2022

اینسایت پست اینستاگرام

اینستاگرام اپلیکیشنی بر پایه محتوا میباشد و همین قابلیت اینستاگرام است که موجب محبوبیت آن بین افراد شده است. داشتن محتوا با کیفیت موجب میشود که الگوریتم های رشد در اینستاگرام منجر به جذب فالوور صعودی برای شما گردد که برای استفاده از این الگوریتم و دیگر الگوریتم ها در اینستاگرام نیاز به آموزش حرفه ای میباشد که گروه آموزشی هانوتا به طور کامل در دوره های آموزشی خود درباره هرآنچه که منجربه رشد شما شود صحبت کرده است.

برای داشتن فعالیت حرفه ای در اینستاگرام شما نیاز دارید محتوایی که با دیگران به اشتراک میگذارید را تحلیل و بررسی کنید. بعد از بررسی، نقاط ضعف خود را بهبود دهید تا شما هم بتوانید مانند افرادی که در این حوزه درحال فعالیت هستند رشد کنید و به نتیجه برسید.

لازم به ذکر است تحلیل و آنالیز محتوا به تنهایی موجب پیشرفت شما نمیشود و شما نیاز به شناخت دقیق فضای اینستاگرام و همچنین رفتار الگوریتم ها را دارید.

یکی از راه ها برای تحلیل محتوا در اینستاگرام اینستایت (insight) میباشد. این قابلیت به شما این امکان را میدهد که بتوانید تعاملات محتوا به اشتراک گذاشته شده خود را بین مخاطبانتان مشاهده نمایید. اینستاگرام این قابلیت را برای پست، استوری و پیج شما در اختیارتان قرار میدهد که در این مقاله فقط به بررسی اینسایت پست میپردازیم.

برای مشاهده اینسایت قبل از هر چیزی پیج شخصی خود را به پیج کاری یا حرفه ای تغییر دهید، در مقاله قبلی به طور کامل راجع به تبدیل پیج شخصی به پیج کاری توضیح داده شده است که میتوانید مطالعه نمایید.

حال یکی از پست های پیجتان را باز کنید، پایین پست گزینه view insight را میبینید.

مشاهده اینسایت

بعد از کلیک روی این گزینه اینستایت برای شما باز خواهد شد که نمونه آن برایتان آورده شده است.

اینسایت پست

در قسمت اول همانطور که مشاهده میکنید میتوانید تعداد لایک، کامنت، تعداد دفعاتی که پست به اشتراک گذاشته شده، ذخیره شدن و دیده شدن پست خود را مشاهده کنید، که پست بالا توسط 152 نفر دیده شده (views)، 21 اکانت آن را ذخیره کردند، 10 بار به اشتراک گذاشته شده، 25 لایک و یک کامنت دریافت کرده. که عدد content interaction مجموع تعداد لایک، کامنت، ذخیره و دفعات به اشتراک گذاشتن پست میباشد.

نکته قابل توجه برای رشد در اینستاگرام این است است که برای راه یافتن به اکسپلور دو مولفه تعداد ذخیره پست و تعداد دفعاتی که پست شما به اشتراک گذاشته شده است مهم تر از لایک و کامنت میباشد، به این دلیل که تعداد لایک و کامنت با توجه به افزایش فالوورهای فیک، فالوورهای روح و …. اهمیت کمتری برای سنجش تعاملات شما دارد.

در قسمت پایین تعداد account reach به شما نمایش داده میشود. این عدد تعداد اکانت هایی میباشد که پست شما به آنها نشان داده شده که به تفکیک میتوانید افرادی که فالوور شما بودند و این پست به آنها نمایش داده شده و افرادی که شما را دنبال نمیکردند و پست شما دیدند را ببنید. که در اینسایت گذاشته شده، پست به 262 اکانت نشان داده شده که 130 اکانت فالوور پیج و 132 اکانت از راه های دیگر مانند اکسپلور، هشتگ و … این پست را دیدند و پیج را دنبال نمیکردند.

توجه داشته باشید که اکانت ریچ تعداد اکانت هایی که پست را دریافت کردند نمایش میدهد نه تعداد افراد، هر فرد ممکن است چند اکانت در اینستاگرام داشته باشد.

در قسمت بعد شما میتوانید average percentage watched یا میانگین مدت زمانی که مخاطب پست شما را مشاهده کرده ببینید.

اینسایت پست ویدیو

این مورد فقط در پستهایی با فرمت ویدیو قابل مشاهده است و در اینسایت پست های اسلایدی یا عکس این مورد را نمیبینید. گروه آموزشی هانوتا در دوره های خود کامل آموزش میدهد که برای داشتن تعامل بیشتر و رشد سریعتر در اینستاگرام کدام یک از فرمت پستها را در صفحه خود به اشتراک بگذارید.

پیشتر در اینسایت همین پست مشاهده کردید که 152 نفر از این پست بازدید کرده اند. حال average percentage watched درصدی از پست که مخاطب پست شما را مشاهده کرده نشان میدهد.

برای مثال اگر شما پست ویدیویی با تعداد بازدید 100 داشته باشید و آمار average percentage watched چهارده درصد باشد به این معنی است که به طور میانگین 14 ثانیه از پست شما مشاهده شده است.

تحلیل کامل این آمار در آموزش های هانوتا گفته شده است اما به طور کلی این آمار اگر زیر 10 درصد باشد پست شما نیازمند تغییر اساسی میباشد، دقت کنید در این حالت پیج شما در حال افول میباشد و هر اقدامی در پیجتان باید همراه با مشاور و آموزش باشد.

اگر این آمار بین 10 تا 20 درصد باشد پست شما نیاز به بهبود دارد و اگر بالای 20 درصد باشد شما با استفاده از محتوا ارائه شده میتوانید عملکرد خوبی در آینده داشته باشید.

در قسمت بعدی شما آمار impressions را مشاهده میکنید. این آمار نشان دهنده تعداد دفعات بازدید پست میباشد. به این معنی که پست شما ممکن است 4 بار توسط یک اکانت دیده شود که به تفکیک میتوانید دفعاتی که در پروفایل، صفحه اصلی یا هوم پیج و جاهای دیگر دیده شده است مشاهده نمایید.

و قسمت آخر فعالیت پروفایل یا profile activity میباشد.

اینسایت پست

در این قسمت شما تعداد افرادی که از طریق این پست به صفحه شما آمدند (profile visits) و تعداد افرادی که از طریق این پست تصمیم به دنبال کردن شما گرفتند (follow) را میبینید. به طور مثال از این پست 8 نفر به پیج را مشاهده کردند و از این 8 نفر 2 نفر صفحه دیده شده را دنبال کردند.

در این مقاله اینسایت پست ویدیویی و توضیح آمار و ارقامی که در اختیار شما میگذارد را به طور کامل برایتان شرح داده شد. نکته حائز اهمیت اینجاست که هرکدام از این آمار و ارقام نشان دهنده رفتار مخاطب شما میباشد که شما فقط با تحلیل آنها میتوانید فعالیت خود را در جهت رشد و جذب فالوور در اینستاگرام بهبود دهید.

مهم ترین راهی که شما میتوانید تعاملات پیجتان را مشاهده کنید اینسایت میباشد که توضیح مختصری خدمت شما گفته شد. در دوره های آموزشی هانوتا تحلیل آمار اینسایت پیج، پست، استوری به شما آموزش داده میشود. همچنین شما میتوانید از طریق این آمار متوجه شوید که چه نوع محتوایی مناسب فعالیت شماست و شما از چه طریقی میتوانید سریعتر در اینستاگرام رشد کنید.

hanota

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.