خانه » مهارتهای استخدامی » خطاهای رایج رزومه نویسی که نباید مرتکب شد!
02 مهر 1401

خطاهای رایج رزومه نویسی که نباید مرتکب شد!

خطاهای رایج رزومه نویسی که نباید مرتکب شد!

نکته ی مهمی که اکثر ما از اون غافلیم اهمیت رزومه و رزومه نویسی در استخدام است. اما بهتره بدونید نزدیک به 70 درصد رزومه ها قبل از رسیدن به مصاحبه کاری حذف می شن، یعنی ما بدون این که کاری انجام بدیم و فقط اگر در رزومه خودمون اشتباهی مرتکب نشیم، به راحتی شانس استخدام خودمون رو تا 3 برابر کردیم.

 خطاهای رایج رزومه نویسی که نباید مرتکب شد!

1. استفاده از نمونه رزومه یکسان برای فرصت های شغلی مختلف

این مورد تقریباً بین همه ی ما مشترکه .دلیل آن هم می تونه کمبود وقت یا خسته کننده بودن رزومه نویسی باشه. به همین خاطر یک نسخه رزومه کاری رو برای همه ی فرصت های شغلی می فرستیم، درحالی که هر کدام از اونا نیازمندی های متفاوتی دارند و برای هرکدوم مهارت و دانش های متفاوتی مورد نیاز است.
حتی اگه حوزه فعالیت آن شرکت ها مشابه باشه، باز باید برای هر کدوم یه رزومه کاری مخصوص آماده کنیم. چرا که شرایط شرکت ها و آن چه که آن ها به دنبالش هستند با هم فرق می کنه.  بنابراین برای درخواست به هر شرکت یک نمونه رزومه کاری مخصوص همان شرکت مورد نیاز است.

2. نوشتن اطلاعات شخصی در رزومه

رزومه کاری ما قراره شرح مختصری از زندگی شغلی ما رو به کارفرما بده. پس لزومی نداره از علایق و سرگرمی ها و در کل از زندگی شخصی خودمون چیزی در فرم رزومه  بنویسیم. سعی کنید به مدیر شرکت نشون بدید که شما چه چیزی به شرکت او اضافه خواهید کرد.

3. نوشتن رزومه کاری طولانی

زیاد نوشتن و طولانی تر کردن رزومه کاری تضمین کننده ی موفقیت شما نیست. به جای این که به این فکر کنیم چقدر در فرم رزومه بنویسیم، باید به این بیاندیشیم که چه چیزی را در رزومه بنویسیم. کیفیت محتوای نمونه رزومه به مراتب مهمتر از کمیت اون هست.
رزومه طولانی و شلوغ، مدیر شرکت رو گیج می کنه و نمی تونه بفهمه نمونه رزومه کاری شما چه چیزی رو می خواد به او ارائه بده. پس برای رزومه خود یک هدف تعیین کنید و همه ی بخش های رزومه رو مطابق با اون هدف بنویسید.
در ضمن یک مدیر وقت زیادی نداره که رزومه ما رو مفصل بخونه. حداکثر زمانی که برای ما بگذارد 30 ثانیه است. پس رزومه ای بنویسید که بتونه در 30 ثانیه یک تصویر کلی و روشن از شما و توانایی هاتون به مدیر آن شرکت بده.
خوندن متن زمانبَر و خسته کننده است. پس اصلاً متن های طولانی ننویسید و در عوض از نمودار و عدد استفاده کنید.

4. ایمیل غیر حرفه ای در رزومه کاری

با وجود سرویس های رایگانی مانند گوگل، به هیچ وجه قابل قبول نیست که شما یک ایمیل نداشته باشید. در ضمن ایمیل شما معرف شما است و باید نام و نشانی از شما داشته باشه. پس از ایمیل های عجیب و غریب و بی ربط استفاده نکنید.

5. در نمونه رزومه از کلمات شعاری استفاده نکنید

نوشتن کلمات شعاری و غیر حرفه ای اعتبار رزومه ما را کم می کنه. لزومی ندارده از کلمات تکراری و بی فایده ای مثل سخت کوش، ایده آل گرا، منظم و دقیق و کلماتی این چنینی استفاده کنید. به جای این کلمات از کلمات تخصصی اون شغل استفاده کنید و در رزومه خیلی واقعی و حرفه ای خودتون رو معرفی کنید. از نوشتن این عبارات در رزومه خود پرهیز کنید:

  • فعال و سخت کوش
  • منظم و دقیق
  • جزئی نگر
  • ایده آل گرا
  •  دارای تسلط بالا
  • با استعداد و علاقه مند

hanota

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader