هانوتا

فهرست

17 آبان 1401

بنیاد سئو

بنیاد سئو

درباره ی کلمات کلیدی که مردم در موتورهای جستجو تایپ می کنند؛ اطلاعات زیادی موجود است. قبل از اینکه بخواهیم از این کلمات در فرآیند سئو سایت استفاده کنیم؛ بهتر است از هر نظر کلمات را ارزیابی کنیم. هنگام انتخاب این کلمات باید نکاتی در نظر گرفته شود. در نهایت باید این کلمات اریابی شده و به درستی در صفحه ی ما توزیع شود.

 

فهرست مطالب

آشنایی با خصیصه های کلمات کلیدی در سئو سایت

ارتباط:

موقع تصمیم گیری در مورد میزان ارتیاط یک کلمه با کارتون، اولین کار اینه که ازخودتون یک سوال ساده بپرسید: آیا کلمه ی مورد نظر ماهیت محصول یا خدماتی که ارائه میدین رو به خوبی تعریف میکنه؟ اگر این طوره درست انتخابش کردین. اولین هدف موتور جستجو، پیدا کردن و ارائه ی محتواییه که بیشترین ارتباط رو با چیزی داره که کاربر جستجو کرده.

راحت ترین کار برای اینکه بفهمید مشتری چی جستجو کرده اینه که خودتو جای مشتری بزارید. بزارید یک مثال بزنم اگر قرار بود یک ماشین بخرید توی موتور جستجو چی تایپ میکردین؟ احتمالا کلمه ی ماشین رو تایپ نمی کردین! مسلما و قطعا کلمه ای که دنبالش هستید رو تایپ می کردین. مثل تویوتا کمری 2013 دست دوم! حالا اگر خودتون تویوتا کمری 2013 میفروشید و یک صفحه براش دارید این یک عبارت کلیدی مرتبط براش محسوب میشه. خوبیه یک کلمه ی کلیدی مرتبط نسبت به کلمات عمومی تر اینه که افراد بیشتری رو جذب وبسایتتون میکنه.

حجم جستجو:

درسته که تویوتا کمری 2013 دست دوم ممکنه ارتباط زیادی با کارتون داشته باشه و بیشتر منجر به فروش بشه؛ اما همیشه توی موتورهای جستجو تایپ نمیشه. حجم جستجو یعنی تعداد جستجوی یک کلم ی خاص در یک ماه اگر از ابزاری مثل google keywords planner استفاده کنید متوجه میشید که تعداد جستجو های انجام شده برای دوازده ماه اخیر رو نشونتون میده. چون این اعداد میانگین الگوی فصلی و سایر الگوهارو نمیشه از توش فهمید. اگر تجارتتون فصلیه برای آنالیز کردن کلمات کلیدی تون بهتره یک نگاه به ویژگیه  search value trends در google planner یا google trends بندازید.

بیشتربخوانید:

مقدمه سئو

بیشتربخوانید: مقدمه سئو

رقابت:

منظور اینه که کلمه ی کلیدی مون در مقایسه با کلمه ی کلیدی رقیب هامون چقدر شانس ظاهر شدن در مقابل رقیب هامون رو داره. همیشه محتوایی شبیه محتوای خودمون در اینترنت پیدا میشه؛ البته به جز زمانی که محصول یا تکنولوژی جدیدی را به بازار معرفی میکنیم. میتوانیم تعداد صفحات یک موضوع خاص یا میزان اعتبار سایر رقیب هارو ببینیم. یک سری ابزارهای پولی وجود دارند که برای سئو سایت بهتون کمک می کنند؛ این موضوعات رقابتی را بررسی کنید. مثل ابزار keyword difficulty.

بیاید سه کلمه ی کلیدی با سطوح مختلف رو سرچ کنید. با این ابزار می توانیم رابطه ی بین حجم جستجو و رقابتی بودن رو ببینیم حتی می تونیم وارد SERP Analysis Reports جنبه های رقابتی صفحاتی که از این کلمات استفاده می کنند را ببینیم. این نوع تحلیل می تونه بهمون نشون بده بدست آوردن رنکینگ برای کلمه ی کلیدیمون به چه چیزی نیاز داره اما حتی بدون یک ابزار پولی مثل این یک راه برای برسی رقابت اینه که کلمه ی کلیدی رو در یک موتور جستجوی پولی یا پرداخت به ازای کلیک جستجو کنید.

رقابت در کلمات کلیدی

تعداد بازاریاب هایی که از یک کلمه ی کلیدی برای سئو سایت استفاده می کنند؛ نشون میده که کسب رنکینگ برای اون چقدر سخته. ابزار Google keywords planner یک ستون competition داره که این رو بهتون نشون میده

کلمه کلیدی

با اینکه رتبه های low و  medium و high رو بهتون نشون میده؛ اما اگر لیست رو دانلود کنید میزان دقیق تری با مقیاس صفر تا یک بدست می آورید. اما یادتون نره از قابلیت های sort و فیلتر در اکسل استفاده کنید، تا کلمات کلیدی و طولانی و کمر رقابتی و بسیار مرتبط رو پیدا کنید. حالا بیایم جمع بندی کنیم و یک مثال با سه تا ستون تحقیق کلمه ی کلیدی بزنیم که ارتیاط، حجم جستجو و میزان رقابتی بودن.

دیدم که تویوتا کمری 2013 دست دوم یا شرکت هایی که تویوتا کمری دست دوم میفروشن بیشتر از کلمات کلیدی عمومی مثل ماشین یا ماشین دست دوم ارتباط دارند. در نقش رقابتی هم دیدیم که این دسته کلمات عمومی خیلی رقابتی هستند همچنین رابطه ی بین حجم جستجو، رقابت و ارتباط رو بررسی کردیم.

حالا می بینید که برای خیلی از سازمان ها پیدا کردن تعداد زیادی از این کلمات کلیدی که حجم جستجوی زیادی ندارند اما خیلی مرتبط هستند؛ می تونه یک استراتژی عالی برای سئو سایت باشه. معمولا وقتی تمام این کلمات کلیدی مرتبط و کمتر رقابتی رو با هم استفاده می کنید، می تونید بازدید کننده های مرتبط خیلی زیادی رو جذب کنید

بزارید رقباتون هزینه های زیادی صرف ماشین یا ماشین دست دوم کنند و ازین تحقیقاتتون به عنوان راهنما استفاده کنید تا حجم جستجوی مرتبط زیادی پیدا کنید که کمترین رقابت رو داره.

مدیریت کلمات کلیدی

آشنایی با توزیع کلمات کلیدی

توزیع کلمه ی کلیدی یعنی اختصاص دادن کلمات کلیدی به صفحات خاصی از وبسایت این کار در پروسه ی ایجاد محتوا خیلی اهمیت داره وموجب میشه که اون محتوا با کلمه ی کلیدی که براش در نظر گرفتین هماهنگ بشه تا زمانی که نمیدونید محتوا را برای چه کلمه ای بهینه سازی می کنید نمی تونید صفحه ی بهینه ای داشته باشیدو سئو سایت به درستی انجام نمی شود. بعد از اینکه کلمات کلیدی که می خواهید ازش استفاده کنید را مشخص کردید.

مایکروسافت اکسل یا هر برنامه ی صفحه گسترده ای به ما اسجازه می ده ساختار وبسایت رو به راحتی برسی کنیم. این مزیت رو هم داره که کلمه ی کلیدی رو از صفحه ی مربوط بهش رو هم ارزیابی کنیم. مسلما باید تمام صفحات داخل وبسایت را لیست کرد؛ اما اگر هنوز برای بعضی کلمات صفحه ای درست نکردید هر چه سریع تر این کار رو انجام بدین. با استفاده از ساختار صفحه گسترده به راحتی میشه از ساختار وبسایات مطلع شد. بخش های کلیدی از اطلاعات رو حتی قبل از شروع کار تعریف کرد.

 

بیشتربخوانید:

کلمات کلیدی

بیشتربخوانید: کلمات کلیدی

این لیست صفحه گسترده را به عنوان یک لیست خیالی در نظر بگیرید.

 

سئو

هر فرمتی که بخواید رو می تونید برای این لیست در نظر بگیرید. حتما باید این چند تا ستون اصلی توش باشه پایین سمت چپ از چندتا سلول برای نشون دادن سلسله مراتب صفحات مختلف توی سایت استفاده میشه برای هر صفحه یک ستون داریم که کلمات کلیدی اون صفحه رو داره، یک ستون به URL یک ستون به توضیحات و ی ستون به h1 اختصاص داده میشود. با استفاده از تابع شمارنده ی LEN تعداد کاراکترهای هر سلول را در اکسل برسی کرد برای بخش عنوان که باید 65 کاراگتر باشد و توضیحات باید شامل 156 کاراکتر باشد، از این بخش استفاده می کنیم.

به این ترتیب میزان نزدیکی با هدف را ارزیابی می کنیم. این تعداد محدودیت نیستند بلکه راهنمایی هستند برای جلوگیری از کوتاه شدن محتوا توسط موتور جستجو. مرحله ی اول اینه که این لیست رو بر اساس صفحات موجود تهیه کنیم. حواستون باشه که تمام صفحات سایت رو توش وارد کنید از جمله خانه، درباره ی ما، موقعیت صفحه، صفحه ی مخاطب ها و بقیه ی صفحاتی که وجود دارند. یادتون باشه که موتور جستجو دوست داره، اطلاعات منحصر به فردی در مورد هر صفحه داشته باشه و بنابر این لیست کردن این صفحات مانع از تکراری شدن اطلاعات می شه.

 مرحله ی بعدی اینه که کلمات کلیدی که لیست کردین رو برسی کنید و اونایی که بیشترین مناسبت رو با هر صفحه دارند رو مشخص کنید باید یک کلمه ی کلیدی برای هر صفحه تعیین کنید. موتورهای جستجو کلمه ای که منحصر به فرد باشه و بیشترین ارتباط رو داشته باشه ترجیح می دهند. پس اگر کلمات کلیدی ای دارید که با هیچ کدام از صفحات سایت هماهنگی نداره باید براش یک صفحه ی جدید درست کنید. و برای صفحه ی جدید هم باید مثل همین صفحه اطلاعاتی از قبیل URL، عنوان، توضیح و تیتر رو در همین لیست وارد کنید.

وقتی برای یک کلمه ی کلیدی که از قبل در ذهن دارید، محتوای جدید در نظر می گیرید؛ به راحتی می شود ان محتوا را به شکلی که لازم است نگارش کرد. یادتون باشه که محتوا بخش اصلی هر صفحه است. اگر به درستی سئو سایت انجام بشه؛ باید با هدفی که مشخص کردید ارتباط داشته باشه.

بعد از مشخص کردن کلمه ی کلیدی وقتشه که از ابزارهای تحلیلی برای آنالیز کردنشون استفاده کنیم که در ادامه در باره اش صحبت خواهیم کرد. این ابزارها درمورد تغییراتی که باید در صفحمون داده بشه بهمون پیشنهاد می دهند. استفاده از ابزارهای صفحه گسترده برای توزیع کلمات کلیدی مزایای زیادی دارد.

اول اینکه فضایی را برای سازمان دهی و مرتب کردن محتوای وبسایت بر اساس کلمات کلیدی مورد نظر در اختیار می گذارد.

دوم اینکه برای نویسنده هاتون منبع فوق العاده ایه و جریان کار رو بین اعضای تیم پشتیبانی سایت بهبود می بخشه، چون با استفاده از این روش می تواننید به راحتی با ماهیت تغییر جستجو تطبیق پیدا کنید و محتوای صفحات را هر ماه یا هر سال مورد ارزیابی قرار بدهید.

بیشتربخوانید:

بهینه سازی محتوا

بیشتربخوانید: بهینه سازی محتوا

ارزیابی مداوم کلمات کلیدی

ارزیابی کلمات کلیدی برای موفقیت طولانی مدت سئو اهمیت زیادی دارد و مرحله ی آخر جستجو برای کلمات لیدی رو تشکیل می دهد. یکی از اطلاعاتی که نمی توانیم در مورد کلمات کلیدی پیدا کنیم؛ اینه که طرز کارش به چه صورته! وقتی کلمات کلیدی مورد نظرمون رو به کار گرفتیم و در نتیجه ی استفاده از این کلمات رنکینگ مون در موتور جستجو بالا رفت باید ببینیم آیا با اهداف تجاریمون هم راستا هست یا نه!

پیش تر گفته شد تویوتا کمری 2013 کلمه ی مناسبی برای سئو سایت هست. شاید افرادی که این کلمه رو جستجو می کنند دنبال جایی برای تعمیر این ماشین می گردند. تحقیقاتی که انجام دادیم نشان داده است که کلمات کلیدی خوبیه اما در نهایت ممکن است منجر به فروش نشود. چیزی که مهمه این است که قابلیت سازگاری داشته باشه. ممکن است بعضی کلمات نتیجه ای که انتظار داشتید را نداشته باشند. در همچین شرایطی بهتره به جای استفاده از کلمات قبلی، از کلمات جدید استفاده کنید و وقتی این موضوع را متوجه می شوید که مردم شروع به بازدید از سایتتون کنند.

 سریع ترین راه برای امتحان کردن کلمات جدید جستجوی پولیه با استفاده از Google add words یا Bing adds می توانید کلماتی که قصد ارزیابی آن ها را دارید، برای یک مدت کوتاه خریداری کنید. با استفاده از داده های جمع آوری شده ببینید این کلمات برای شما ارزش تجاری دارند یا نه. درسته که جستجوی پولی با جستجوی طبیعی از طریق موتور جستجو فرق دارند؛ اما راه خیلی خوبیه که نیاز به ماه ها تلاش ندارد و مانع از دست رفتن فرصت ها می شود.

یادتون باشه که سئو سایت را نمی توان یک بار انجام داد و بعد هم دیگه فراموشش کرد؛ بلکه فرآیندی مداوم است و باید برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. فضای اینترنت دائما در حال تغییر است و برای مردم طرز استفاده از موتور جستجو هم بر این اساس تغییر کرده. کلمات کلیدی که یک سال پیش در نظر گرفته بودید ممکنه دیگه مناسب نباشد. پس برای اینکه به فرصت های جدید دست پیدا کنید چند بار در سال کلمات کلیدی را ارزیابی کنید. با تجدید نظر صحیح و سنجش کلمات کلیدی از نظر جذب ترافیک کافی و هم راستایی با اهداف تجاری تون از بازدید کنندگان و الگوی جستجوی آن ها شناخت بهتری پیدا می کنید و هر دفعه صفحات بیشتر و محتوای بهتری را در اختیارشان قرار می دهید.

خب دوستان عزیز با کلمات کلیدی و بنیاد سئو به خوبی آشنا شدیم. اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارید یا میخواهید آن را  ارتقا دهید تیم مشاوران ما آماده ی ارائه ی بهترین مشاوره به شما هستند. کافیست اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن یکی از کارشناسان ما با شما ارتباط برقرار کند.

hanotacrm

اشتراک در
اطلاع از
guest
نام دوره
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x