رزومه نویسی استانداردهای خاص خودش رو داره و اگه میخواهید شانس خودتون رو برای استخدام بالا ببرید باید این استانداردها رو رعایت کنید. رزومهها انواع مختلف دارند و پیش از اینکه رزومه نویسی را شروع کنید باید دقیقا بدانید که به چه نوع رزومهای نیاز دارید. همچنین، شما باید رزومهی خود را پیش از ارسال برای هر فرصت شغلی، به تناسب آن فرصت شغلی تنظیم کنید.
1_ بخش اطلاعات شخصی رو با دقت بنویسید تا کارفرما بتونه با شما تماس بگیره
2_ سوابق شغلی مهمترین بخش رزومه هست روی آن تاکید بیشتری داشته باشید
3_ مهارت ها و توانمندیهای خود را بدون مبالغه و دروغ بنویسید اما خودتون رو دست کم نگیرید
4_سوابق تحصیلی از اهمیت کمتری برخوردارن، زیاد روی اون تاکید نکنید
به جای این کلمات به دستاوردهای خودتون که اثبات کننده این مهارتها در شما هستن اشاره کنید.
هرگز برای آگهیهای استخدامی غیرمرتبط با رشته، تخصص و مهارتهای خود رزومه ارسال نکنید. چنین رفتاری توسط کارفرمایان غیرحرفهای تلقی میشه و اگه فرصت شغلی مناسب شما در آن سازمان ایجاد بشه، در صورتی که قبلا رزومهای غیرمرتبط برای آن سازمان فرستاده باشید، شانس شما برای به چنگ آوردن آن فرصت شغلی بسیار کم میشه!
سلام.وقت بخیر .
در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟