چه ساعتی باید پست یا استوری بذارم؟!
توجه: مرجع اصلی یادگیری شما جلسات آموزشی دوره اصلی است که توسط اساتید اصلی گروه آموزشی هانوتا تدریس میشود، این نوشتار برای کمک بیشتر به شما توسط تیم محتوای هانوتا نوشته شده است.
انتخاب بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام نقش قابل توجهی در افزایش تعداد بازدیدها دارد. بنابراین بهتر است بدانید چه ساعتی محتوای خود را منتشر کنید.و ما در این مقاله مواردی را بررسی میکنیم که ممکن هست برای شما هم سوال باشد.
برای اینکه بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و یا ارسال استوری را برای کسبوکار خود را تعیین کنید باید به دو نکته توجه کنید:
با توجه به دو نکتۀ فوق میتوانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و ارسال استوری برای مخاطبان خود را تعیین کنید. برای اجرای قوانین پست گذاشتن در اینستاگرام پیشنهاد میکنم مراحل زیر را انجام دهید.
افرادی که از اینستاگرام بیزینسی استفاده میکنند، میتوانند از قابلیتهای بیشتری بهرهمند شوند. گزینۀ (Insight) در پروفایل زیر (Edit Profile) قرار دارد. با کمک این قابلیت میتوانید تحلیلهای مرتبط با پست و استوریهای خود را ببینید.
محتواهایی که بیشترین بازخورد را داشتند با آمار مخاطبان، جنسیت و بیشترین زمان بازدید مشخص میشوند. در نتیجه بهترین زمان استوری گذاشتن در اینستاگرام را متوجه میشوید.
برای اینکه فرضیههای خود دربارۀ فعالیت کاربران را امتحان کنید. برنامهای برای تعدادی از پست و استوریهای خود تنظیم کنید. با کمک قابلیت (Insight) میتوانید عملکرد فالوورها را برای محتواهای مختلف بررسی کنید.
برای مثال در حوزۀ ورزشی اگر بدنسازی هستید، فالوورهای شما بعدازظهرها تمایل بیشتری برای مشاهده و ثبت بازخوردهای خود دارند. در حالی که پست و استوری ورزشهای ایروبیک صبحگاه، بازخورد بهتری دارند. با انتشار پستهای مربوط به هر حیطۀ ورزشی و عکسالعمل مخاطبان میتوانید برنامۀ خود را تصحیح کنید.و زمان نشر آنها را متوجه شوید.
همانطور که در گامهای پیش توضیح دادیم برای تعیین بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و ارسال استوری باید برنامۀ اولیه را طرحریزی کنید. اما برای شکلدهی نهایی آن ابتدا یافتههای خود از (Insight) اینستاگرام را تحلیل کنید. این مرحله، زمان بیشترین فعالیت کاربران را به وضوح نشان میدهد.
اطلاعات حاصل از تحلیل دادهها نقش مهمی در برنامهریزی کارشناسان شبکههای اجتماعی دارد. اما تداوم برنامهریزی و پیروی از آن، تعامل در اینستاگرام را افزایش میدهد.
لازم به ذکر است که بعد از شناخت فالور و بررسی زمانهای تعامل شما با مخاطبینتان، مهمترین بخش ،بررسی و تحلیل داده ها و آمار پیج شماست که از طریق اینسایت بدست میآید و ما در دوره های اصلی آموزش هانوتا خیلی مفصل و جامع تر به این موضوع پرداختیم که شما بهترین زمانها و بهترین بازخوردهارو از نشر پست و استوری خود داشته باشید، پس حتما برای آموزش این نکات کلیدی و رسیدن به موفقیت قطعی در دوره های اصلی ، ما را همراهی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید